اخبار فرهنگی به مناسبت دهه فجر از استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه فرهنگی هنری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه در محل کتابخانه امیرالمومنین(ع) مأمونیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، 35 اثر کاریکاتور و 40 پوستر با موضوع داستان انقلاب در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.


این نمایشگاه تا پایان دهه فجر در دو نوبت صبح و عصر پذیرای مراجعان است.


××××××

آغاز به کار نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی در تفرش


414 اثر از هنرمندان شهرستان تفرش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که آثار برتر در مدت برگزاری این نمایشگاه معرفی و اجرا می شوند.


آثار هنری این جشنواره شامل نگارگری، گلیم، فرش، ظروف مسی، نقاشی و حکاکی روی چرم، عکاسی و سیاه قلم، تذهیب، مجسمه سازی و طراحی جلد، پوستر و آرم است.


جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی تا 22 بهمن ادامه دارد و در آن از تمامی هنرمندان شرکت کننده تقدیر خواهد شد.


گفتنی است، حکیم ابومحمد الیاس بن زکی بن موید ملقب به نظامی گنجوی شاعر نامدار ایران زمین به روایتی در سال 535 در روستای «تاد» تفرش متولد شده و عده ای نیز بر این باورند که وی زاده شهر گنجه از آران بالای رود ارس است.


نظامی از بزرگترین شاعران ایران زمین است که به گفته برخی پارسی شناسان بعد از فردوسی قراردارد، مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندر نامه از شاهکار های این شاعر است.


××××××

افتتاح نمایشگاه کتاب در ساوه


نمایشگاه کتاب کتاب با شش هزار جلد و دو هزار عنوان به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان ساوه برپا شده است.


موضوع کتاب ها مذهبی، فرهنگی، ادبی، اجتماعی، روانشناسی، درسی و پزشکی است که از ساعت 8 صبح تا 19 شب برای بازدید علاقمندان دایر است.


این نمایشگاه با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان اقشار مختلف جامعه به وی‍ژه نوجوانان و جوانان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه دایر شده است.


 در حاشیه این نمایشگاه 22 قطعه تابلو خوشنویسی با موضوع آزاد در معرض دید عموم قرار دارد.


پایان پیام/

کد خبر 339232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha