اخبار کوتاه فرهنگی هنری از استان مرکزی

خبرگزاری شبستان:‌ همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتابی با محوریت ایثار و شهادت در مجتمع فرهنگی هنری ستارگان اراک دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ این نمایشگاه به همت واحد پژوهش بنیادشهید و امورایثارگران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از ( 24 آبان ) به مدت 10 روز دایر است.


براساس این گزارش، این نمایشگاه با بیش از 150 عنوان کتاب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت دایر می شود و تمامی کتاب ها با 30% تخفیف عرضه خواهد شد.


لازم به ذکر است، بنیاد شهید و امورایثارگران استان مرکزی در مناسبت های مختلف با برپایی نمایشگاه های کتاب در ترویج فرهنگ وایثار و شهادت بین افراد جامعه می کوشد.


*یادواره شهید شاخص ملی در اراک برگزار می شود


یادواره شهید شاخص ملی دانش آموزی شهید احمد رضا عباسی سوم آذر ماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

 

تاکنون نشست های برگزاری ستاد این یادواره با حضور استاندار استان مرکزی در اراک برگزار و برنامه ریزی جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم شده است.


برگزاری نمایشگاه جانبی، رونمایی از تمبر شهید احمدرضا عباسی، رونمایی از کتاب زندگینامه شهید و پخش فیلم مستند این شهید از جمله برنامه های تدوین شده برای اجرا در این یادواره است.

 

لازم به ذکر است، شهید احمد رضا عباسی در اول شهریور ماه 1344 در شهرآستانه از توابع شهرستان شازند متولد شد و در سن هفده سالگی عازم جبهه‌های جنگ شد و در هفتم فرودین سال 1362 هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.


*فراخوان نخستین همایش استانی تئاتر خیابانی "خیابان انقلاب" منتشر شد

 

واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی فراخوان نخستین همایش استانی تئاتر خیابانی "خیابان انقلاب" را منتشر کرد.

 

 حوزه هنری در راستای فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن پتانسیل موجود هنرمندان استان و فلسفه وجودی تئاتر خیابانی، اقدام به برگزاری همایش نمایش های خیابانی با عنوان"«خیابان انقلاب" همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کرده است.

 

گروه های علاقمند به شرکت در این همایش باید طرح های نمایشی خود را تا 20 آذر امسال به دبیرخانه این همایش واقع در حوزه هنری استان مرکزی ارسال کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 312637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha