اخبار کوتاه از هفته ثبت احوال در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: همزمان با روز ثبت احوال، مدیرکل و کارکنان این سازمان با حضور در مساجد و سخنرانی در جمع نمازگزاران به مشکلات شهروندان پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مدیرکل و کارکنان سازمان ثبت احوال با حضور در مساجد و سخنرانی پیرامون فعالیت های ثبت احوال به برخی مشکلات رسیدگی و به سوالات شهروندان پاسخ دادند.

 

بر این اساس،‌ مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی به همراه مسئولان این اداره کل با خانواده بازنشسته هوشنگ وزیری دیدار و جویای احوالات وی شدند.


همچنین مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی پیش از خطبه های نمازجمعه اراک نیز پیرامون اهداف ثبت احوال سخنرانی و عملکرد این اداره کل را برای نمازگزاران تشریح کرد.


***

پیام استاندار مرکزی به مناسبت هفته ثبت احوال

مهندس محمدحسین مقیمی، استاندار مرکزی به مناسبت هفته ثبت احوال با ارسال پیامی در این خصوص ضمن تبریک روز ثبت احوال خواستار اجرای کامل طرح های ارائه خدمات الکترونیکی و استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان در استان شد.


در این پیام آمده است: ‌سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیتی در راه انجام رسالت و وظیفه مهم هویت بخشی به ایرانیان و تولید آمارهای حیاتی در طول ادوار تاریخ منشا خدمات و تحولات چشمگیری شده است.
 

در ادامه آمده است: اینجانب در آستانه نود و ششمین سالگرد تاسیس ثبت احوال ضمن گرامیداشت این روز ارج نهادن به خدمات مجموعه اثبت احوال استان ازجمله حرکت در مسیر توسعه و همسویی با تکنولوژی روز دنیا برای ارائه خدمات الکترونیکی که پروژه های عظیم و مهم صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، صدور شناسنامه رایانه ای برای افراد بالای 15سال، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی،‌ ثبت مهاجرت وایجاد دفاتر پیشخوان، با هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان موید آن است.

***

افزایش 7درصدی ثبت ولادت در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: آمار ثبت ولادت در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی، وفات افزایش هفت وشش دهم درصدی، ازدواج کاهش 9 و یک دهم درصدی و طلاق افزایش 10 و هفت دهم درصدی را نشان می دهد.

 

مهدی چقایی افزود: ثبت احوال استان مرکزی در راستای صدور کارت ملی، پوشش و ثبت وقایع ولادت و وفات جزو استان های برتر کشور است.
 

 پایان پیام/

کد خبر 326635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha