تعزیه در رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: هنر تعزیه در رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد.

حسین محمودی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با اشاره اهمیت هنر تعزیه و ترویج این فرهنگ در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: تعزیه به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دررشد و اعتلای فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارند.

 

وی با بیان اینکه توجه به این امر و ترویج آن در جامعه ضروری است، اضافه کرد: تعزیه از هنرهای سنتی و دینی است که به بیان وقایع گذشتگان ما از جمله عاشورا به زبان نمایش می پردازد که برای همه قابل درک و فهم است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نسل جوان ایران اسلامی باید با این فرهنگ آشنا شده و ادامه دهنده این هنر اصیل ایرانی اسلامی باشند.

 

محمودی فر با اشاره به اینکه تاکنون جلسه های مختلفی در این راستا با اعضای انجمن تعزیه برگزار شده است، بیان کرد: اعضاء تشکیل دهنده گروه ها بایستی از نظر شخصیت اجتماعی مورد قبول مردم و الگو برای دیگران باشند و درتمام ایام به عنوان یک شخصیت فرهنگی کلیه شئونات دینی و اجتماعی را رعایت کنند.


وی همچنین از برگزاری اردو انجمن هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: این اردو به همت اداره فرهنگ و ارشاداسلامـی شهرستان ساوه و با مشارکت انجمـن هنـرهای تجسمی به منظور بازدیداز ابیانه کاشان برگزار شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه هدف از برگزاری این اردو راتشویق اعضاء انجمن و رشد علمی آنها و انجام تحقیق و پژوهش از ابیانه و مکان های فرهنگی وهنری شهرکاشان دانست.
 

پایان پیام/

کد خبر 395885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha