مراسم احیاء نیمه شعبان در بقاع شاخص استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان مرکزی خبر داد.


وی با اشاره به اینکه مراسم احیای شب نیمه شعبان برای اولین بار است که در استان مرکزی برگزار می شود، افزود: 30 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان زائران و مجاوران امامزادگان علاوه بر مراسم جشن در شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت میزبان مردم در مراسم احیاء نیز هستند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جوار بارگاه همه امامزادگان استان مراسم جشن و سرور برگزار می شود، ادامه داد: علاوه بر 30 بقعه شاخص در بقاعی که مردم حضور بیشتری داشته باشند برنامه احیاء شب نیمه شعبان برگزار خواهد شد.


نگاه به مهدویت نگاه به هدایت جهانی است


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه بحث انتظار فرج در همه ادیان الهی وجود دارد، ادامه داد: همه ادیان به این موضوع اعتقاد دارند و همه به انتظار منجی و هدایتگر هستند.


حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: این انتظار فرج در مکتب تشیع با توجه به منابع و اخباری که از ائمه اطهار و بزرگان دین در اختیار است بسیار قوی تر مطرح شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نگاه به مهدویت نگاه ببه هدایت جهانی، هدایت اجتماع و کل جهان و نگاه جامع برای همه مردم در عالم است.


وی با اشاره به اینکه رشد و تعالی در بحث محدویت وجود دارد، ادامه داد: در این رابطه همه به دنبال رشد و تعالی، رشد علوم و پیشرفت در عرصه های مختلف و آمادگی برای ظهور منجی هستند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در بحث محدویت یکی از مواردی که وجود دارد نارضایتی از وضع موجود و امیدواری به آینده است، که این امر سبب حرکت در راستای بهبود وضع موجود است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: اگر جامعه و نسل جوان نگاه به آینده داشته و در جهت رشد و تعالی گام بردارند و در راستای بحث محدویت و انتظار فرج تلاش کنند آینده ای درخشان محقق می شود.


بزرگترین عمل عبادی انتظار است


حجت الاسلام سلطانی در بخش دیگری از سخنانش بزرگترین عمل عبادی از دیدگاه بزرگان در راستای ترویج فرهنگ مهدویت را انتظار فرج دانست و ادامه داد: در رکاب حضرت بودند نیازمند آمادگی است، همانطور که یک ورزشکار بدون آمادگی نمی تواند در میدان مسابقه شرکت کند، منتظران نیز بدونه آمادگی روحی و اعتقادی نمی توانند منتظر منجی بوده و در رکاب ایشان باشند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: منتظران فرج و یاروان آن حضرت باید کاری را که در حد یک انسان متعالی و شیعه عالی و حقیقی است انجام دهند و باید پایبند به واجبات بوده و محرمات را ترک کنند و حسن اخلاق داشته باشند.


وی کمک و یاری رساندن به همنوعان را از دیگر ویژگی های منتظران دانست و ادامه داد: منتظران واقعی باید با توجه به فرهنگ مهدویت دست یاری خود را به سوی نیازمندان دراز کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 375761

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha