نیمه شعبان به عنوان یک مانور عظیم شیعی و فرهنگ انتظار است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان چهارمحال و بختیاری، نیمه شعبان و تولد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) را به عنوان یک مانور عظیم شیعی و نیز فرهنگ انتظار دانست.

حجت الاسلام فیض الله اسدپور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان چهارمحال و بختیاری امروز(22خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان ازشهرکرد گفت: احیا شب نیمه شعبان یکی از سنت هایی است که در شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت وارد شده و بسیاری از منتظران ظهور آن حضرت با حضور در مساجد به راز و نیاز با خداوند پرداخته و تعجیل در فرج آن حضرت را از باریتعالی مسألت می کنند.


وی به برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 22 امامزاده و بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، مدیحه سرایی، شب زنده‌داری، قرائت ادعیه و برپایی نمایشگاه نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این جشن‌هاست.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همان اندازه که در عزای اهل بیت(ع) سوگواریم، باید در شادی هایشان نیز شاد باشیم، اما شادی مترادف با ابتذال نیست.


حجت الاسلام اسدپور با تاکید بر ضرورت برگزاری جشن های نیمه شعبان اظهار داشت: جشن های نیمه شعبان باید از محتوا و کیفیت بالایی برخوردار باشد و جاذبه هایی برای تمام اقشار به ویژه برای کودکان و نوجوان داشته باشد.


اسدپور از برگزاری شب احیای نیمه شعبان درامامزاده حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد خبر داد و افزود: در دیگر امامزادگان استان نیز این مراسم برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف چهارمحال و بختیاری از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در شب و روز نیمه شعبان شاهد برپایی این ایستگاه‌ها در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه برای رفاه حال زائران و شیفتگان آن حضرت خواهیم بود.


وی گفت: این روز بزرگ برای همه شیعیان و مردمی که عدالت خواهند یک عید بزرگ است و مردم با دل و جان و علاقه و با تمام وجود ارادت خود را به آن حضرت ابراز می دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 375674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha