رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایلام سفر می کند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، از سفر رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به این استان و حضور در جشن بزرگ نیمه شعبان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام خبر داد.

حجت الاسلام حجت الله شریفی راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(19 خرداد) با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: حجت‌الاسلام محمد حسن اختری روز پنجشنبه 22 خرداد به ایلام سفر خواهد کرد.


وی، با بیان اینکه رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنران جشن بزرگ نیمه شعبان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام خواهد بود، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و افتتاح دفتر بنیاد حجاب و عفاف در استان ایلام از دیگر برنامه های سفر ایشان به این استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه با عضویت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی مرتبط در حوزه حجاب و عفاف در استان ها تشکیل می شود، افزود: راه اندازی این بنیاد در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار مناسب و مؤثر برای فرهنگ سازی در این زمینه است و باید با شیوه های علمی و عملی در راستای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کرد.

حجت الاسلام شریفی راد، در ادامه به برگزاری جشن های نیمه شعبان در استان با محوریت مساجد، محلات و هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی لازم با حضور دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در ستاد ساماندهی مناسبت های مذهبی و شورای طرح و برنامه استان و ستاد جشن های نیمه شعبان صورت گرفته است.


وی، با بیان اینکه در برگزاری جشن ها برنامه های فرهنگی متنوع اجرا می شود، تصریح کرد: در برگزاری این جشن ها، جوایز ارزشمندی هم از طرف سازمان های و نهادهای مختلف ستاد در نظر گرفته شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به 8 نفر جایزه سفر به عتبات عالیات به قید قرعه اهدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در محلات مختلف شهرستان های استان با محوریت محلات و مساجد جشن هایی برگزاری می شود و چراغانی معابر عمومی و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های جشن های نیمه شعبان در استان است.

حجت الاسلام شریفی راد، در پایان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: با توجه به حضورجوانان و نوجوانان در این جشن ها باید تلاش کرد فلسفه مهدویت و انتظار را برای آنان تبیین کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 374723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha