خودسازی و تهذیب نفس از ویژگی های منتظران

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی گفت: خود سازی و تهذیب نفس از مهمتیرن ویژگی های منتظران حضرت مهدی (عج) است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) با تبریک به مناسبت این میلاد فرخنده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: انتظار یکی از افتخارات شیعه است و معنا و مفهوم بسیاری دارد و خود سازی نیز در آن نهفته است.


وی با اشاره به اینکه منتظران به دنبال بهبود وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب هستند، ادامه داد: منتظران به دنبال رفع و ریشه کنی ظلم و ایجاد تغییرات و رسیدن به آرامش در سایه امام زمان خود هستند.


حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه انتظار حسن و خوبی هایی را برای منتظران در پی دارد، گفت: اولین حسن این است که انسان منتظر می خواهد به خود سازی بپردازد و ظلم نمی کند و می داند که امام زمان(عج) برای ریشه کنی ظلم و ایجاد عدل و داد ظهور می کند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی دوری از گناه و دوری از نافرمانی از پروردگار را از دیگر وظایف منتظران دانست و بیان کرد: در این صورت دوران غیبت برای ما دوران حضور خواهد بود.


وی ماه شیعیان را ماه ذکر و مناجات و منصوب به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دانست و ادامه داد: در این ماه با عظمت اعیاد زیادی نهفته که از جمله مهم ترین آنها عید نیمه شعبان است که باید از این فرصت برای معرفت افزایی نسبت به اهل بیت(ع) و به ویژه امام زمان(عج) استفاده کنیم.


حجت الاسلام عباسیان به موضوع انتظار در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: در تفکر شیعى انتظار موعود به عنوان یک اصل مسلّم پذیرفته شده، و از آن به عنوان برترین اعمال یاد و تأکید شده است که منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نباشید چرا که بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است.


وی افزود: ما به عنوان منتظر در عصر غیبت وظایف مهم و والایی داریم که باید به همگی آنها آشنایی کامل داشته باشیم چرا که توجه به این وظایف تا حدود زیادی می‌تواند امکان شناخت بیشتر از امام زمان (عج) را نیز فراهم کند.


51 بقعه استان مرکزی میزبان جشن های نیمه شعبان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان از آمادگی 51 بقعه متبرکه استان مرکزی برای برگزاری ویژه برنامه جشن های نیمه شعبان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه استان مرکزی در شب و روز نیمه شعبان میزبان عاشقان و دوستداران آن حضرت هستند.


وی افزود: ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه و جشن نیمه شعبان در این 51 بقعه به صورت ویژه برگزار می شود مراسم جشن و سرور آذین بندی بقاع با حضور گسترده مردم در تمامی بقاع متبرکه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.


مراسم احیای نیمه شعبان در جوار بارگاه امامزادگان


حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه ای که آمادگی برگزاری این مراسم را داشته باشند با حضور مردم و همکاری اداره کل به برگزاری این مراسم معنوی می پردازند.


وی با اشاره به مصادف شدن روز نیمه شعبان با روز جمعه ادامه داد: بقاع متبرکه استان در شب و روز نیمه شعبان به برگزاری مراسم جشن می پردازند و بقاعی که این مراسم را در روز نیمه شعبان برگزار می کنند از ساعات اولیه صبح با برپایی دعای ندبه میزبان مردم مومن و عاشقان و دوستداران آن حضرت در روز نیمه شعبان هستند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برپایی مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی، پخش شیرینی و شربت، حضور روحانیان و مشاوران در بقاع به منظور پاسخگویی به شبهات و همچنین راهنمایی و مشاوره در رابطه با وقف و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های این روز است.


پایان پیام/
 

کد خبر 374997

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha