کانون های مساجد ایلام میزبان جشن های نیمه شعبان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از برگزاری جشن های نیمه شعبان در کانون های فرهنگی و هنری این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(18 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: جشن های میلاد با سعادت منجی عالم بشریت در سطح 244 کانون فرهنگی و هنری این استان اجرا می شود.

وی، با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته جشن های بزرگ در 30 کانون فرهنگی و هنری شاخص و معین استان برگزار می شود، افزود: تلاش می شود با برگزاری این جشن ها، فرهنگ مهدویت در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن ها فراهم شده است، تصریح کرد: سخنرانی، مولودی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای نمایش های مذهبی، تواشیح، سرود، شعر خوانی، ختم صلوات، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع بروشور از جمله برنامه های نیمه شعبان است.

چراغی پور، یادآور شد: ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار، آشنایی قشر جوان با زمینه های ظهور امام زمان(عج) و همچنین پاسخ به شبهات و خنثی سازی توطئه های دشمنان از جمله اهداف برگزاری این جشن هاست.

وی، ابراز کرد: اهدای کتاب، اقلام و تجهیزات کتابخانه ای و برگزاری مسابقه پیامکی و همچنین عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های کانون ها در جشن های نیمه شعبان است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری کارکنان دبیرخانه تلاش شده که آیین ویژه ای در کانون های فرهنگی و هنری روستایی و عشایری این استان نیز برگزار شود.


گفتنی است، اقلام و پوسترهای ویژه نیمه شعبان از امروز در بین کانون های فرهنگی و هنری این استان توزیع شده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 374529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha