گزارشی از حال و هوای کرمان در استقبال از نیمه شعبان

خبرگزاری شبستان:پیرمردی را می بینم که با وجود خمیدگی کمرش چهارپایه ای را زیر پایش گذاشته و در حالی که باز هم قدش نمی رسد بر سر انگشتان پا بلند می شود تا با نصب پارچه سهمی در برگزاری جشن نیمه شعبان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، این روزها که از خیابان های شهر کرمان عبور می کنی، اصناف و کسبه کرمان در حال تزئین و فضا سازی مغازه ها و سر درب های آنها برای استقبال از سالروز ولادت منجی عالم امکان هستند.


اهالی دیار کریمان که مهمان نوازی شان زبانزد خاص و عام در سراسر کشور است و بیت معروف" کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم" در توصیف همین صفت مهمان نوازی آمده است، این بار بساط مهمان نوازی را برای کسی آماده می کنند که صاحب زمان است و فارس حجاز!


وقتی از فتح اله صفر زاده که در حال تزیین سر درب مغازه درب و پنجره سازی اش است در مورد حال و هوایش پرسیدم، گفت: امام زمان می آید، اگر واقعا امسال که نیمه شعبان روز جمعه هم است امام زمان بیاید و ما برای آمدنش تدارک ندیده باشیم، خجالت می کشیم.


او که به گفته خودش سالها با کمک هم چراغانش پیاده رو را هم تزئین می کنند و ریسه لامپ رنگی می زنند، گفت: همه ساله از اول ماه شعبان چنان شوقی در دل ما ایجاد می شود که خود به خود ما را به زیبا سازی مشغول می کند، خدا کند امام زمان از ما قبول کند.


رسول رنجبر هم که کارش عرضه محصولات فرهنگی است و پارچه هایی با نام امام زمان (عج) بر روی دیوارهای مغازه اش نصب است؛ می گوید: امام زمان، جان جهان است و همه هستی ما از اوست؛ این مردم اگر سختی و مشکلات را تحمل می کنند و چیزی نمی گویند تمام امیدشان به امام زمانشان است و انشاء الله روزی می رسد که دیگر هیچ سختی و گرفتاری در جهان وجود ندارد.


آن طرف تر پیرمردی را می بینم که با وجود خمیدگی کمرش چهارپایه ای را زیر پایش گذاشته و در حالی که باز هم قدش نمی رسد بر سر انگشتان پایش بلند می شود تا بتواند با نصب یک پارچه سهمی در برگزاری جشن میلاد حضرت بقیة الله داشته باشد.


علی اصغر پور استر آبادی 70 ساله که حالا دیگر آن توان دوران جوانی اش را ندارد ولی قلبش برای امام زمانش می تپد، می گوید: با افتخار این کار را انجام می دهم ، در حد توانم پارچه ای بر در و دیوار می زنم و یک ریسه لامپ رنگی دارم که آن هم عمرش مثل من رو به پایان است و اگر تا سال دیگر زنده ماندم حتما عوضش خواهم کرد، جلوی مغازه وصل می کنم.


وقتی از او پرسیدم چرا کسی را به کمک نمی گیری؟ گفت: می خواهم برای خودم ثواب جمع کنم و تا رمق داشته باشم برای امام زمان کار می کنم.


کربلایی علی اصغر در پاسخ به سوالم که چرا امام زمان نمی آید؟ پاسخ داد و گفت: اگر گناه نکنیم، امام زمان می آید؛ اشک در چشمانش حلقه زد و از من پرسید: چگونه می شود دنیایی را بدون امام زمان تصور کرد؟


براستی اگر امام زمان نباشد و ما را دعا نکند چگونه می توانیم در این دنیایی که مرد و زن را به خودش مشغول کرده و از یاد و نام خدا غافل، زندگی کرد.


آیا بدون امام زمان می شود عاقبت به خیر شد؟ امام زمان (عج) خواهد آمد و دیدگان چشم انتظارانش را به نور الهی منور می کند.


همان آقایی که به مژده آمدنش زنده ایم و روزگار را می گذرانیم که اگر نبود این امید و انتظار، زندگی کردن در این دنیا عذابی الیم، بود.


همان عدالتخواهی که فریاد عدالتخواهی اش، جهان را متحول می کند و مستضعفان عالم هر صبح جمعه در ندبه اش در خونخواهی شهید کربلا، ندای"این الطالب بدم المقتول بکربلا" سر می دهند.

 

 

گزارش از: ثارالله انکوتی

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 374623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha