تاکید بر رفع مشکلات و استقبال مناسب از زائران نیمه شعبان جمکران

خبرگزاری شبستان: جلسه آمادگی استقبال از زائران نیمه شعبان، امروز (19 خرداد) با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در این جلسه حجت‌ الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم، دلبری شهردار قم و معاونان و شهرداران مناطق حضور داشتند.


شهردار منطقه جمکران در این مراسم گفت: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای آمادگی و استقبال از زائران انجام شده و ما آمادگی داریم تا به نحو مطلوب و شایسته در خدمت زائران باشیم.


حسینی ابراز داشت: شهرداری در این ایام به صورت ویژه در خدمات زائران است و این را توفیق برای خودمان می‌دانیم.


وی گفت: ارتباط و تعامل شهرداری با تولیت مسجد مقدس جمکران بسیار خوب شده و این تعامل موجب خدمات رسانی مطلوب‌تر خواهد شد.

 

*نصب المان‌های مهدوی در سطح شهر
رئیس سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: به منظور زیباسازی سطح شهر ساخت المان‌ها در دستور کار قرار گرفته که تا قبل از نیمه شعبان نصب خواهند شد.


فتحی عنوان داشت: دیوارنگاره‌هایی را نیز در محور بلوارپیامبراعظم(ص) داریم که در حال انجام است تا بتوانیم در نیمه شعبان بهره برداری کنیم.

 

*آماده سازی بلوارپیامبر اعظم(ص) برای نیمه شعبان
رئیس سازمان توسعه و عمران شهرداری قم هم در این جلسه گفت: امسال فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) را خواهیم داشت که لاین دوچرخه و فضای سبز را خواهیم داشت.


نادعلی گفت: لاین دوچرخه به عرض 2.5 متر داریم و فاز سوم نیز کلنگ زنی خواهیم کرد که تقاطع‌های غیرهمسطح و زیرگذرها است که انجام خواهد شد.
 

وی گفت: یکی از تقاطع‌های غیرهمسطح تقاطع کریمی(شهرقائم) را داریم و میدان معلم نیز عملیاتی خواهیم کرد و پیمانکار شناسایی شده و فراخوان زده شده و عملیاتی اجرایی آغاز می‌شود.
 

رئیس سازمان توسعه و عمرانی شهرداری قم گفت: بعد از نیمه شعبان هم سنگ فرش‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم یک بلوار معنوی را داشته باشیم.
 

حجت‌الاسلام فاضلی مدیر اقتصادی مسجد جمکران هم در این جلسه گفت: یکی سری معارض داریم که باید اول تکمیل شود و بعد توجه به رینگ اول و دوم که در کاهش مسائل ترافیکی موثر است.
 

وی گفت: با وجود اینکه طرح موسسات فرهنگی و خدماتی در جمکران به تصویب رسیده اما هنوز اهتمام به اجرای طرح تفصیلی وجود ندارد.

 

*خدمات رسانی به زائران در اولویت است
حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز گفت: امسال در اردیبهشت سرشماری در جمکران انجام شد که حدود 500 هزار نفر در طول هفته به جمکران می‌آیند و این خود یک کرامت است.


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: در این زمینه شهرداری اقدامات خوبی انجام داده و نخستین اقدامات را انجام داده است ولی همچنان در آغاز راه هستیم و نیاز کارهای زیاد دیگری هستیم.
 

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: راه‌اندازی شهرک اقامتی در جمکران، بحث‌های زیرساختی و خدماتی در مسجد و... از دیگر مسائلی است که باید در جمکران مد نظر قرار گیرد.
 

رحیمیان با اشاره به ظرفیت زائر پذیری قم گفت: ما می‌توانیم ظرفیت مسجد جمکران را به 100 میلیون نفر در سال برسانیم و اگر افق دید را در توسعه شهر قم بالا ببریم و با چنین افقی سازمان‌دهی کنیم، می‌توانیم نقش موثری در توسعه مسائل فرهنگی در شهر داشته باشیم.

 

*آماده استقبال از 3 میلیون زائر نیمه شعبان هستیم
محمد دلبری شهردار قم هم گفت: امسال عنوان شهر در نیمه شعبان را با نام شهر من شهر انتظار داریم که برای ترویج فرهنگ انتظار تلاش خواهیم کرد.


دلبری عنوان داشت: ما با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی که داریم امسال برنامه‌ ریزی و آمادگی استقبال از 3 میلیون زائر در نیمه شعبان داریم.
 

وی گفت: بحث‌های ترافیکی و دیگر مسائل را مد نظر قرار داده‌ایم و جلسات در دستور کار قرار گرفته و نیازمندی‌های زائران را نیز در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم خدمات رسانی خوبی به زئران داشته باشیم.
 

شهردار قم در خصوص بلوار پیامبراعظم(ص) گفت: اقدامات لازم برای این بلوار انجام شده و پیاده‌راه‌ها، مسیرهای تندرو و کندرو نیز آماده شده تا در خدمت زائران باشیم.
 

در پایان این جلسه مقرر شد تا روزهای پنجشنبه آخر هر ما جلسات منظمی با حضور مسئولان شهرداری به منظور رفع مشکلات جمکران برگزار شود.
پایان پیام/

کد خبر 374589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha