احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون تخصصی مهدویت کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری مرسم احیای شب نیمه شعبان، پنج شنبه(22خرداد) در مهدیه رشت خبر داد.

مجتبی عبداللهی، مسئول کانون تخصصی مهدویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با بیان اینکه احیای شب نیمه شعبان موجب ارتباط معنوی عاشقان، به ویژه نسل جوان با منجی عالم بشریت(عج) می‌شود، اظهار کرد: سنت اهل بیت(ع) بر مراسم شب زنده داری نیمه شعبان تاکید بسیار کرده است.

 

وی از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت خبر داد و گفت: این مراسم با هدف افزایش معرفت و مهر و محبت به امام عصر(عج) به همت کانون تخصصی مهدویت و با همکاری موسسه یاران سبز موعود برگزار می‌شود.


عبداللهی با تاکید بر لزوم مشارکت بیش از بیش مردم در این مراسم، اذعان کرد: امسال این مراسم در قالب ستاد مردمی برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت برپا خواهد شد تا برکات حاصل از این مراسم در جامعه و بین عموم مردم گسترش یابد.


وی ادامه داد: در این راستا طی فراخوانی از هیأت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان رشت جهت حضور پررنگ در مراسم دعوت شده است.

 

مسئول کانون تخصصی مهدویت گیلان، با بیان اینکه مراسم احیاء از ساعت 24 روز پنج شنبه(22خرداد) آغاز شده و تا نماز جماعت صبح روزجمعه(23 خرداد)، میلاد حضرت مهدی موعود(عج) ادامه دارد، افزود: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در این شب برای احیاکنندگان تدارک دیده شده است.


وی گفت: کرسی تلاوت قرآن، تواشیح، مولودی خوانی، شعرخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجات، اطعام سحری و اقامه نماز جماعت صبح از برنامه‌های مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان است.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه سخنران اصلی این برنامه حجت الاسلام میردامادیان، سخنران مسجد جمکران است، اذعان کرد: به دلیل تقارن شب نیمه شعبان با شب جمعه و فضیلت قرائت دعای کمیل در این دو شب، خواندن این دعا از برنامه‌های اصلی این مراسم معنوی است.


به گفته وی، برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان همراه با مولودی خوانی و شادی و نشاط که مورد توجه اهل بیت(ع) است موجب ارائه الگویی مناسب برای جشن‌های مذهبی همراه با دعا و مناجات می‌شود.

 

مسئول کانون تخصصی مهدویت(کانون فرهنگی و هنری شهید خوش خلقت رشت)در ادامه از توزیع اقلام فرهنگی و مهدوی در این مراسم خبر داد و تصریح کرد: بسته فرهنگی اهدایی شامل نشریه امان(منتشر شده از سوی مرکز تخصصی مهدویت قم)، پوستر، هدایای تبلیغاتی و محصولات مهدوی دیگر است.


وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار نفر در مراسم احیای شب نیمه شعبان شرکت کردند، اضافه کرد: با توجه به مهیا بودن سرویس ایاب و ذهاب برای شرکت کنندگان و تبلیغات محیطی در سطح شهر انتظار می‌رود که بیش از یک هزار و 500 نفر امسال شب نیمه شعبان را در مهدیه رشت احیا کنند.


عبداللهی با تاکید بر اینکه عشق و محبت نسبت به مقام مهدویت و ولایت از ویژگی بارز خدمتگزاران اسلام و مروجان فرهنگ ظهور امام زمان (عج) است، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها بعنوان منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) ضرورتی انکار ناپذیر است.


پایان پیام/
 

کد خبر 374422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha