امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد یکی از 6 امامزاده برتر کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر آستان مقدس سید جعفر محمد یزد گفت: از لحاظ داشتن زیر ساخت ها و میزان ورود زائران امامزاده سید جعفر محمد(ع) یکی از 6 امامزاده برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، رضا رویت مدیر آستان مقدس سید جعفر محمد یزد ظهر امروز (20 خرداد) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: امامزاده سید جعفر محمد (ع) به عنوان بزرگترین امامزاده استان یزد از لحاظ زیر ساخت و ورود زائران به عنوان یکی از 6 امامزاده برتر کشور مطرح می باشد.


وی با اشاره به قرار گرفتن این امامزاده واجب التعظیم در ورودی شمالی استان افزود: این امامزاده از زیرساخت هایی چون زائرسرا، پارکینگ بزرگ، حمام، خانه کودک، کتابخانه و... برخوردار است که به همین دلیل بزرگترین برنامه های مذهبی استان در این امامزاده برگزار می شود.


رویت با اشاره به استقبال خوب مردم از برنامه های این امامزاده تصریح کرد: برای مثال در شب های قدر سال گذشته بین 25 تا 30 هزار نفر هر شب در برنامه های این امامزاده شرکت داشتند.


وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش خود را در جهت برگزاری برنامه های شایسته، مطلوب، بامحتوا و... در جوار این امامزاده به کار گرفته ایم اظهار داشت: در همین راستا با توجه به تقارن نوروز با ایام فاطمیه نمایشگاه حریم حورا در جوار این امامزاده برگزار شد که در مجموع بیش از 150 هزار نفر از نمایشگاه و برنامه های جنبی آن بازدید کردند.


رویت با اشاره به حضور بهترین دکورسازان مطرح کشور در اجرای نمایشگاه حریم حوراء اضافه کرد: در برپایی این نمایشگاه از نظرات علمای بزرگی چون آیت الله سبحانی، آیت الله ناصری ،حجت الاسلام بوشهری، حجت الاسلام قزوینی و... به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده شده بود.


وی با بیان اینکه حدود 300 هزار نفر زائر خاص این امامزاده در فروردین سال جاری بوده اند اظهار داشت: در مجموع تعداد زائران امامزاده نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.


مدیر آستان مقدس سید جعفر محمد یزد با اشاره به اجرای جشنواره مهدویت با عنوان در انتظار آفتاب برای دومین سال متوالی در جوار این امامزاده گفت: نمایشگاه این جشنواره با رویکردی محتوایی در زمینه مهدویت با موضوعاتی چون زندگی، ازدواج، فضای امامت، غیبت کبری و صغری، ظهور، وظایف منتظران، مبانی ظهور، علائم ظهور و... حضرت مهدی (عج) از 19 خرداد با حضور مدیر کل اوقاف استان افتتاح و تا پایان خرداد ادامه دارد.


وی افزود: علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 19 تا 23 به این امامزاده مراجعه کنند.


رویت پاسخگویی به سوالات در حوزه مهدویت، عرصه محصولات فرهنگی ،معرفی کتب مهدویت و برگزاری جشن در انتظار آفتاب را از دیگر بخش های جشنواره بزرگ در انتظار آفتاب دانست.


وی گفت: جشن بزرگ در انتظار آفتاب همزمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، یک تازه مسلمان شده غیر ایرانی و پرجمعیت ترین خانواده جوان ایران برگزار می شود.


رویت برش بزرگترین کیک مهدوی استان در خانه کودک این امامزاده، نورافشانی، پرواز بادبادک ها و قرعه کشی را از دیگر بخش های جشن بزرگ در انتظار آفتاب اعلام کرد.


وی اجرای طرح نشاط تعالی را از دیگر برنامه های این امامزاده دانست و افزود: این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دختر و پسر مقاطع مختلف تحصیلی برای دومین سال در جوار این امامزاده برگزار می شود.


مدیر آستان مقدس سید جعفر محمد یزد با بیان اینکه در سال گذشته 350 نفر در این طرح شرکت داشته اند اظهار داشت: برگزاری کلاس های قرآن در رشته های مختلف، فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری برنامه های شاد و مفرح و اردوهای درون و برون استانی از بخ های مختلف این طرح می باشد.


وی از خدمت 300 خادم افتخاری در این امامزاده خبر داد و گفت: در برنامه های مختلف از توانایی های این خادمان در حوزه های مختلف استفاده می شود.


رویت با اشاره به راه اندازی 10 غرفه فرهنگی در درب ورودی امامزاده گفت: در این غرفه محصولات فرهنگی به صورت تخصصی ارائه می شود که تاکنون چهار غرفه آن راه اندازی شده است.


وی افزود: این امامزاده توانسته است در برنامه های نوروز در سطح کشور در تعدادی از شاخصه ها رتبه اول و در بعضی دیگر رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 375122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha