مساجد نجف اشرف در تکاپوی برگزاری جشن نیمه شعبان

خبرگزاری شبستان: به مناسبت جشن نیمه شعبان، مساجد و صحن حیدری در نجف اشرف آماده استقبال از زائران و عاشقان مهدوی شد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج)، مردم شهر نجف اشرف همچون دیگر شهرهای کربلا و سامرا خود را برای جشن میلاد مهدوی آماده می کنند.
مردم شهر نجف اشرف در آغاز ماه شعبان، سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت امام زین العابدین(ع) را جشن گرفتند و مساجد و حسینیه ها نیز آماده برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان هستند.
اهالی شهر نجف اشرف، خیابانها و مساجد را چراغانی کرده و با زدن پوستر و پلاکاردها مساجد و شهر رنگ و بوی دیگری گرفته است.
مساجد و حرم حضرت علی بن ابیطالب(ع) به مناسبت جشن چراغانی شده و در روزهای جشن مراسم سخنرانی و مولودی خوانی برگزار می شود و مردم شیرینی و نوشیدنی پخش می کنند.
فرماندهی عملیات فرات اعلام کرد: برای حمایت از جان میلیونها زائر به مناسبت نیمه شعبان تدابیر امنیتی اتخاذ می شود و به همین منظور پلیس نجف اشرف و کربلای معلای در مناطق مختلف مستقر می شوند.
فلاح ابوطابوک، صاحب کاروان انصار الحسن نیز گفت: خیابانها، مساجد و بازار بزرگ تزیین شده و پلاکاردهای تبریک در خیابانها نصب شده است.
وی افزود: چادرهایی در مسیر و خیابانها نصب شده و به مردم شیرینی و نوشیدنی می دهند و از زائرانی که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) به کربلا و نجف اشرف می آیند، استقبال می کنند.
وی تصریح کرد: در این شبها اعمال بسیاری وارد شده است و زائران با حضور در صحن حیدری اعمال را به جا می آورند و پس از آن مساجد برای ماه مبارک رمضان خود را آماده می کنند.
پایان پیام/

کد خبر 374618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha