تجهیز بقاع متبرکه استان مرکزی به کتاب های دینی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مرکزی، از تجهیز بقاع متبرکه این استان به کتاب های دینی و مذهبی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 52 کتابخانه در بقاع متبرکه استان مرکزی وجود دارد.

حجت الاسلام سد محمد باقر حسینی اراکی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه حرم مطهر امامزادگان همواره محل تجمع اقشار مختلف و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، به خبرنگار شبستان گفت: توجه به فعالیت های فرهنگی و دینی در این مکان های معنوی ضروری است.

 

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این راستا فعالیت های متنوعی را انجام می دهد که تجهیز کتابخانه های بقاع متبرکه نیز از جمله این فعالیت هاست.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 52 کتابخانه در بقاع متبرکه استان مرکزی وجود دارد، افزود: تجهیز این کتابخانه ها به کتاب های دینی و مذهبی از جمله قرآن، مفاتیح الجنان، ادعیه و احادیث و دیگر کتاب های دینی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در صدد است تا پایان سال جاری به احداث، راه اندازی و تجهیز فیزیکی کتابخانه برای بقاع متبرکه استان بپردازد.

 

وی تجهیز کتابخانه های بقاع متبرکه را راهی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان دانست و اضافه کرد: این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، در نظر دارد تا پایان سال جاری 50 کتابخانه دیگر را نیز تجهیز به کتب دینی کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 78050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha