اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت اماکن تاریخی خمین

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بازسازی و ساماندهی ابنیه تاریخی شهرستان خمین خبر داد.

مجتبی رضوانی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب، گفت: این میزان اعتبار که از محل اعتبارات تملک داریی های سرمایه ای تعیین شده است، جوابگوی ساخت و ساز این مجموعه نیست.


وی افزود: این میزان اعتبار شامل 350 میلیون ریال برای مرمت سردرب ورودی قلعه سالار محتشم، 350 میلیون ریال برای تهیه طرح و مرمت اظطراری ابنیه تاریخی، 100 میلیون ریال برای ساماندهی گورستان ارامنه و 200 میلیون ریال برای آموزش صنایع دستی است.


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه نیمه تمام امامزاده یوجان 150 میلیون ریال اعتبار ویژه نیاز است.


رضوانی با بیان اینکه پروژه مرمت امامزاده یوجان از سال گذشته با اعتبار 100 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد، اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبار این طرح که به ثبت ملی نیز رسیده به اتمام نرسیده است.


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: قلعه ‌سالار محتشم، مسجد جامع‌ خمین، بیت حضرت امام خمینی(ره)، امامزاده ابوطالب و سنگ نگاره‌های تیمره از جمله مهم‌ترین و معروف ترین مکان‌های دیدنی و تاریخی شهرستان خمین به شمار می روند.

 


پایان پیام/

کد خبر 153494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha