معرفی 40 چهره شاخص علوم انسانی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن

مدیر بخش تحول علوم انسانی بیستین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از معرفی 40 چهره شاخص در ماه مبارک رمضان امسال در خلال برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیین افتتاحییه بخش علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کربم، عصر روز پنج شنبه، 29 تیرماه با حضور آیت الله حائری شیرازی و با پیام آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، عبدالله اسدی، مدیر بخش تحول علوم انسانی، به روند شکل گیری این بخش در نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: بحث تحول بنیادین در علوم انسانی از جمله مواردی بود که همواره بر ضرورت تحقق آن تاکید می شد، لذا سال گذشته برای نخستین بار این بخش در شاکله نمایشگاه قرآن قرار گرفت و امسال برای دومین بار در کنار دیگر بخش های حاضر و فعالیت می کند.
وی ادامه داد: امسال سعی بر استفاده حداکثری از ظرفیت پژوهشگاه ها و موسسات فعال در عرصه علوم انسانی بوده است و در این راستا از 45 موسسه فعال بهره گرفته ایم.
اسدی تصریح کرد: هماهنگی ها جهت فعالیت بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اردیبهشت ماه آغاز شد و هرکدام از افراد حاضر در غرفه های این بخش سعی بر ارائه منابع مختلف در حوزه علوم انسانی از جمله کتاب و نرم افزار دارند.
مدیر بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: نشست های این بخش در سال گذشته تجربه خوبی برای ما بود به نحوی که امسال 54 نشست متمرکز خواهیم داشت که تا تعداد 80 نشست نیز ارتقا خواهند یافت.
وی در ادامه خبر از جمع آوری اطلاعات دانشجویان، طلاب و فعالان عرصه علوم انسانی در طول برگزاری نمایشگاه قرآن داد و افزود: این اقدام به مثابه جمع آوری یک بانک اطلاعاتی خواهد بود که علاوه بر در اختیار گذاشتن منبعی از فعالان این عرصه از موازی کاری نیز جلوگیری می کند.
اسدی معرفی 40 چهره شاخص در بخش تحول علوم انسانی را از دیکر فعالیت های این بخش عنوان کرد و افزود: وجه تمایز این بخش نسبت به سال گذشته توجه ویژه آیت الله جوادی آملی بود، به نحوی که ایشان برای مراسم افتتاحیه بخش پیام تصویری دادند.

پایان پیام/
 

کد خبر 153605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha