برگزاری سومین جشنواره پیامک رضوی در استان مرکزی

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره پیامک رضوی، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

علیرضا حاج علی بیگی، مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: سومین جشنواره پیامک رضوی از مجموعه برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.


وی افزود: این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.


مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) عنوان کرد.


حاج علی بیگی ادامه داد: شناسایی و ارج نهادن به تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه ی سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار و استفاده از ظرفیت های متنوع آفرینش ها و کوتاه نویسی های ادبی با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره پیامکی رضوی است.


وی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت رضا (ع) برگزار می شود، اضافه کرد: تمثیل ها، رویا پردازی ها، صور خیال و سایر آرایه های ادبی در شعر و نثر، زندگی نامه، سفر تاریخی امام رضا (ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (ع) با ذکر منبع روایات از دیگر محورهای این جشنواره است.


مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی تاثیر گذاری و آفرینش متن تک بیت، مصرع یا جمله ای زیبا در قالب پیامک را از ضوابط شرکت در این جشنواره عنوان کرد و گفت: بیت ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره ها حائز رتبه شده اند در جشنواره شرکت داده نمی شوند.


حاج علی بیگی با بیان اینکه متن پیامک باید 25 تا 150 کاراکتر باشد، اظهار کرد: متن های خارج از این محدوده در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.


وی ادامه داد: درج نام و نام خانوادگی، نام استان، شماره تماس با پیش شماره در انتهای پیامک ضروری است و پیامک ها با متن فارسی پذیرفته می شود.


مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در پایان با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره را از تاریخ اول اردیبهشت تا اول شهریور ماه سال جاری به شماره پیامک 09355480701 است، تصریح کرد: از برگزیدگان این جشنواره با اهداء لوح سپاس و جوایزی تجلیل خواهد شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 155610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha