دانشگاه تفرش پیشتاز در عرصه ارتباط صنعت و دانشگاه

دانشگاه شهرستان تفرش به عنوان دانشگاه پیشتاز در عرصه ارتباط بین صنعت و دانشگاه از سوی استاندار استان مرکزی معرفی شد.

احمدرضا ربانی، سرپرست دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک از معرفی این واحد دانشگاه به عنوان دانشگاه پیشتاز استان در عرصه ارتباط صنعت و دانشگاه از سوی استاندار مرکزی خبر داد.


وی حجم قراردادهای صنعتی منعقده با صنایع کشور و استان، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب در دانشگاه، فعال نمودن کمیته ارتباط با صنعت در دانشگاه، برگزاری جلسات متعدد با صاحبان صنایع استان، عقد تفاهنامه های آموزشی_پژوهشی با صنایع استان و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور را از مهم ترین علل انتخاب دانشگاه تفرش به عنوان فعالترین واحد آموزشی استان در عرصه ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد.


سرپرست دانشگاه تفرش افزود: استان مرکزی یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است که از پتانسیل بالایی برای همکاری بین صنعت و دانشگاه برخوردار است.


دکتر ربانی اضافه کرد: علی رغم پتانسیل بالا ی استان در زمینه صنعت و توانمندی مراکز دانشگاهی ارتباط صنعت و دانشگاه در استان مرکزی به طور کامل محقق نشده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: راهکار پیشنهادی دانشگاه تفرش به عنوان دانشگاه صنعتی استان در زمینه تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، ایجاد کنسرسیوم های دانشگاهی و قطب های علمی در منطقه، ایجاد دفاتر ارتباط دانشگاه با صنعت در صنایع استان و ایجاد کمیته تعریف و پیگیری پروژه ها به منظور تسهیل در ارتباط بین دانشگاه و صنعت می باشد.


پایان پیام/

کد خبر 155815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha