خلاء قانونی مشکل برخورد با فرقه های کاذب و عرفان های نوظهور است

حجت الاسلام عشقی بااشاره به فعالیت های گسترده عرفان حلقه در کشور، جلوگیری از ادامه این روند را در منوط به قانون گذاری صحیح در برخورد با برگزارکنندگان این دوره ها دانست.

حجت الاسلام داریوش عشقی، از کارشناسان عرفان های نوظهور در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن در رابطه با چگونگی شکل گیری عرفان حلقه به خبرنگار شبستان گفت: عرفان حلقه توسط شخصی به نام محمدعلی طاهری وارد ایران شد.

وی ادامه داد: طاهری را به عنوان شخصی که توانست از ارمنستان مجوز طب مکمل بگیرد، می شناختند. او بعدها از سبک انرژی درمانی وارد کار شد و فعالیت هایش را در ایران آغاز کرد.

 

حجت الاسلام عشقی افزود: جنبشی که تحت عنوان عرفان حلقه پدید آمد، در ابتدا با هدف درمان گری وارد عرصه شد اما بعدها بر روش simontology سایمونتولوژی متمرکز شدند و اعلام کردند که کارشان آن است که ارواح و اجنه ای که باعث بیماری فرد شده را از تن او خارج می کنند و نام این کار را هدایت گذاشتند.

 

 این محقق حوزه عرفان های نوظهور ادامه داد: برنامه های موهوم این فرقه در روحیه فرد شرکت کننده تاثیر می گذاشت و وقتی این اتفاق می افتاد، به شخص می گفتند، این حالات حاکی از تغییرات عرفانی است و بعد از آن بود که کلاس های آموزش عرفان حلقه کار جدی خود را طی 8 ترم آغاز می کرد.

دبیر موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: افرادی که این دوره ها را می گذرانند، (مَستر) می شدند و بعدها کوشش خود را بر تشکیل و برگزاری کلاس می گذاشتند.

 

حجت الاسلام عشقی در ادامه به برخی آموزه های این فرقه اشاره کرد و گفت: در این فرقه می گویند انسان باید عاشقانه نماز بخواند، ادعا دارند اگر الان نماز می خوانید و عشق همراه شما نیست، نماز را کنار بگذارید، چراکه عشق همراه با نماز مقدم است! آنها همچنین سوگ اهل بیت(ع) را کاری عبث می دانند.

وی با بیان اینکه همه ادیان، شیطان را موجودی مرتد می دانند، افزود: در عرفان حلقه می گویند شیطان چون می خواست که جز غیر خدا بر کسی سجده نکند، بر انسان سجده نکرد!

 

 وی با تاکید بر برخورد قانونی با برگزار کنندگان این دوره ها، گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت پذیرفته است اما خلاء قانونی شدیدی برای برخورد با عرفان های کاذب احساس می شود، به نحوی که درحال حاضر کتاب های طاهری در حال ترجمه به زبان های مختف دنیاست و تاکنون به زبان های انگلیسی و اردو ترجمه شده است.

حجت الاسلام عشقی افزود: طرفداران عرفان حلقه به دنبال راه اندازی و اختصاص یکی از شبکه های ماهواره ای به فعالیت های خود هستند، بنابراین می طلبد ارگان های ذیربط ضمن آگاهی سازی عمومی در رابطه با آثار مخرب این فرقه ها، برخورد جدی تری داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 156423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha