بدهی دو کارخانه بزرگ نساجی کاشان بصورت مشروط استمهال شد.

سیاسی: نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه حمایت از تولید، در راستای حمایت از تولید داخلی، بدهی شرکت های «ریسندگی و بافندگی کاشان» و «نساجی کاشان» را استمهال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ بدهی شرکت های «ریسندگی و بافندگی کاشان» و «نساجی کاشان» به صندوق تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین بدهی ارزی و ریالی شرکت‌های مذکور به سیستم بانکی کشور مشروط به انجام موارد زیر به مدت یکسال استمهال می‌شود. براین اساس شرکت‌های یاد شده باید ظرف یک ماه استراتژی و برنامه‌های خود جهت بازپرداخت بدهی‌های استمهال شده و همچنین برنامه چگونگی احیاء شرکت‌ها و روش های جلوگیری از بروز مجدد مشکل را به سیستم بانکی و صندوق تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی کشور ارایه کنند.
گفتنی است واحدهای نساجی کاشان در اواسط سال 88 با مشکلات بزرگ اقتصادی روبرو بوده اند. بر این اساس حسینعلی حاجی، فرماندار کاشان در شهریور 88 از معوقه­ی 22 ماهه­ی حقوق کارگران شرکت «ریسندگی و بافندگی کاشان» بالغ بر 160 میلیارد ریال خبر داد که 50 میلیارد آن مربوط به طلب بازنشستگان بوده است. بعدها حاجی در اواخر بهمن همان سال اعلام کرد مشکل بازنشستگی 430 نفر از کارگران این شرکت در آستانه ی حل شدن است و همچنین از تغییر دو نفر از اعضای هیئت مدیره به منظور تسریع در حل مشکلات شرکت خبر داده بود.
نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه حمایت از تولید بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با انجام این تصمیم موافقت کردند.
لازم به ذکر است سیر حل مشکلات این دو شرکت بزرگ کاشانی با پیگیری مسئولین بیش از پیش تسریع خواهد شد.
کد خبر 1567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha