دولت بخش عمده دغدغه های نمایندگان درباره هدفمندی یارانه ها را لحاظ کرده است

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با وزیر اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد تأکید کرد همواره گوش‌ شنوایی دولت برای گرفتن نظرات و صحبت‌های کارشناسان برای اجرای صحیح قانون هدفمندی باز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن کوهکن، سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر اقتصاد و دارایی که در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صبح امروز چهارشنبه یک دی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: گاهی اوقات تلقی جامعه از جلسه غیرعلنی و غیررسمی مجلس این است که مجلس نقطه نظراتی متفاوت دارد که جلسه غیرعلنی تشکیل می‌دهد ولی در مورد این جلسه این‌گونه نبود.

وی اظهار کرد: برای اینکه فرصت کافی برای اظهارنظرها در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چه برای نمایندگان و چه برای دولت وجود داشته باشد، این جلسه به صورت غیرعلنی و غیررسمی برگزار شد.

کوهکن با اشاره به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از روی یکشنبه بیان کرد: سه قوه با تعامل این قانون را اجرا می‌کنند و دو قوه دیگر با کمک به دولت برای اجرای درست این قانون که بخش عمده‌اش کلید خورده است همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به بیانیه روز یکشنبه نمایندگان در حمایت از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها گزارشی از جلسه صبح امروز مجلس با وزیر اقتصاد و دارایی ارایه کرد و گفت: جمع‌بندی ما در آخر جلسه این بود که مجلس در یک تعامل صددرصدی و کامل با دولت اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را به پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های نمایندگان دولت در این جلسه گفت: نمایندگان دولت تأکید کردند که گرچه این قانون با پشتوانه جلو می‌رود ولی همواره گوش‌های شنوایی در دولت هست که برای صحبت‌های کارشناسان که در این امر صاحب‌نظر هستند، باز است.

کوهکن اظهار کرد: با توضیحاتی که وزیر اقتصاد و هیئت همراهش در بخش‌های مختلف دادند احساس کردم که به بخش عمده‌ای از دغدغه‌هایی که در این زمینه مطرح است، توجه شده است مثلا در بخش صنعت پیش‌بینی شده است که خدماتی به متولیان این بخش ارایه شود.

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس هشتم خاطرنشان کرد: کمتر قانونی را سراغ دارم و یا اصلا سراغ ندارم که برای زمینه اجرایی آن این مقدار جلسه، گفت‌وگو، بحث و کار کارشناسی صورت گرفته باشد.

وی همچنین با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی که قرار بود در طول پنج سال افزایش پیدا کند، گفت: وزیر اقتصاد تأکید کرد که در جایی که قانون دست ما را باز گذاشته باشد ما به دغدغه مردم و مجلس توجه می‌کنیم مثلا در مورد قیمت بنزین می‌گوید قیمت تمام شده 700 تومان است در صورتی که قیمت پایه از سوی دولت 400 تومان پیش‌بینی شده است و اگر کسی بنزین مازاد بخواهد به سمت قیمت بنزین 700 تومانی می‌رود.

کوهکن تصریح کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که همه در اجرای این قانون یک 
وی تصریح کرد: همکاران ما نمایندگان مردم هستند و قطعا در برخوردهایی که با مردم دارند دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها را می‌شنوند و به دستگاه‌های ذیربط ارجاع می‌دهند که در مورد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نیز قطعا برخی سؤالات از سوی مردم مطرح است که نمایندگان در این جلسه آن را با وزیر اقتصاد در میان گذاشتند.

وی گفت: اجرای این قانون در بخش‌های مختلف اقتصادی متفاوت است و این‌گونه نیست که دولت از ابتدا به دنبال یک نسخه واحد برای همه بخش‌ها بوده باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه هیچ‌کس بحث از اینکه قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نباید اجرا شود؛ نکرد، گفت: همه نمایندگان در این جلسه تأکید داشتند که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها باید با قوت در کشور اجرایی شود.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت با اشاره به سؤالات نمایندگان در بخش‌های کشاورزی و حمل و نقل گفت: نمایندگان سؤالاتی را در مورد پروژه‌های مختلف مطرح کردند که به خوبی از سوی وزیر اقتصاد پاسخگو داده شد.

وی تأکید کرد: این کار بزرگ که بدخواهانی در داخل و خارج داشته‌ است و دشمنان نگاه‌شان این بوده است که این اصلاح اقتصادی در کشور ما انجام نگیرد به هر حال با همت دولت و مجلس در حال اجرایی شدن است.

وی در ادامه با تأکید بر وظایف رسانه‌ها برای همراهی دولت در اجرای صحیح این قانون گفت: از دولت و وزارتخانه‌هایی که در این زمینه کار شبانه‌روزی کرده‌اند، تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله زحمات آنها در تاریخ ثبت خواهد شد و اجرای این قانون با حمایت مجلس و اقتدار دولت به خوبی پیش خواهد رفت.

برداشت را داشته باشند زیرا برداشت‌ها در این زمینه متفاوت است ولی مهم این است که اراده جمع حاکم بر این است که اجرای این قانون به نحو صحیح به پیش برود و در کلان قضیه مجلس حامی دولت است.

پایان پیام/

کد خبر 6615

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha