کمک 4 هزار میلیاردی دولت به شهرداری‌های کشور

دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت لجام گسیخته ی حمل و نقل عمومی و کمک به تأمین هزینه‌های ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ هیئت وزیران در جلسه مورخ 23/8/1389 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ ایران، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیلات سازمان مدیریت بحران کشور موضوع جزء‌(ب) بند (9) قانون بودجه سال 1389 کل کشور به منظور کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک به تأمین هزینه‌های ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و پیشگیری و مدیریت تبعات آن اختصاص داد.
این اعتبار به تدریج و متناسب با عملکرد در اختیار وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه‌ با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.
همچنین، بر اساس جزء (ب) بند 9 قانون بودجه امسال، به دولت اجازه داده شده به منظور پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی، تنخواه‎گردان موضوع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به سه درصد (3%) و اعتبارات موضوع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را به دو درصد (2%) افزایش دهد. اعتبار مذکور با پیشنهاد معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور و تصویب هیئت‎وزیران قابل هزینه می‎باشد.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ شده است.

 

کد خبر 2874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha