انتقاد از رفتار دوگانه هیئت‌رئیسه مجلس

سیاسی: نماینده ارومیه در خانه ملت نسبت به رفتار دوگانه هیئت‌رئیسه در اعلام اسامی غایبان و متأخرین جلسات علنی انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز شنبه 29 آبان در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: باید اسامی غایبان و متأخرین جلسات علنی سامان‌دهی شود.

 

وی اظهار کرد: من در حال حاضر لیست متأخرین و غایبان جلسه علنی را در دست دارم و می‌بینم که اسامی کسانی که هر روز غایب و یا متأخر هستند بنا به دلایلی در آن نیامده است که نمونه آن نایب‌رئیس اول مجلس یعنی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد است که وی تقریبا تمامی جلسات ظهر را در مجلس نبوده است ولی اسمش به عنوان متأخر خوانده نمی‌شود.

 

جهانگیرزاده خطاب به لاریجانی گفت: شما معتقد هستید که باید با همه یکسان برخورد کنید و قرار نیست یکی از نمایندگان را بر دیگری برتری دهید.

 

جهانگیرزاده همچنین با انتقاد از سفر حج یکی دیگر از اعضای هیئت ‌رئیسه گفت: یکی دیگر از اعضای هیئت‌رییسه در اوج برنامه به سفر حج رفته است و این رفتار هیئت‌رییسه برای ما این ذهنیت را ایجاد می‌کند که آیا رفتار هیئت‌رییسه مجلس دوگانه است.

 

لاریجانی در پاسخ به این تذکر جهانگیرزاده گفت: آقای امیدوار رضایی هر روز لیست متأخرین و غایبان را از روی کامپیوتر می‌خواند و ما نیز فرقی بین نمایندگان برای این مورد نمی‌گذاریم.

 

در ادامه تذکرات نمایندگان، یوسف قاسمی، نماینده سیاهکل نیز در تذکری گفت: بعضی تذکرات نمایندگان در داخل صحن علنی مجلس در سطح رسانه ملی و جراید به شکلی سامان‌دهی شده انتشار می‌یابد که این علیه مجلس است.

 

وی اظهار کرد: پیشنهادات و تذکرات نمایندگان در مورد بحث‌های مجلس باید به گونه‌ای باشد که شأن مجلس حفظ شود.

 

قاسمی تصریح کرد: اگر گذری کوتاه بر جراید داشته باشیم از یک رفتار سازمان‌دهی شده هدفمند مطلع می‌شویم.

 

وی ادامه داد: این رفتار سامان‌دهی شده بعضی جراید در مورد نمایندگان در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگان با احساس مسئولیت خود در طول بررسی برنامه پنجم توسعه در تمامی جلسات علنی حضور داشتند.

 

لاریجانی نیز تذکر وی را وارد دانست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 1578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha