لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در امر ساماندهی امور جوانان

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی استان در امر برنامه ریزی و ساماندهی امور جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی (14 مرداد) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد،گفت: اجرای برنامه های متنوع و ساماندهی امور جوانان همکاری و هماهنگی دستگاه های عضور را می طلبد.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با برنامه های فراغتی و امور جوانان افزود: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان تلاش می کند.


ملکی از برپایی نخستین نمایشگاه اوقات فراغت استان خبر داد و گفت: نمایشگاه توانمندی و فعالیت های دستگاه های متولی اوقات فراغت استان مرکزی یکم تیر ماه سال جاری به مدت یک هفته با حضور 19 دستگاه استان در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد شهر اراک برگزار شد که امروز از دستگاه های برتر در این زمینه تقدیر خواهد شد.


در ادامه این نشست پیمان عین القضاتی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و استان مرکزی نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت جوانان فقط در ایام تابستان خلاصه نمی شود بلکه باید در طول سال به این امر پرداخته شود.

 

وی با اشاره به برنامه های آموزشی در دستگاه ها، افزود: برنامه های فراغتی باید به گونه ای ترتیب داده شود که همه جوانان به ویژه آن هایی که در نقاط حاشیه ای و محروم زندگی می کنند قرار بگیرد.

 

عین القضاتی در بخش دیگری از سخنانش برجلوگیری از موازی کاری در برنامه ها و محتوای ارایه شده از سوی ادارات متولی تاکید و خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح مطالبی را به جوانان ارایه دهیم که جذابیت خارج از مدرسه و دانشگاه را داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، در این نشست درباره راه اندازی سایت مرکزی فراغت، ارزیابی دستگاه های برتر، تهیه نخستین بانک اطلاعاتی مربیان و اساتید کلاس های فراغتی، جلوگیری از موازی کاری، ثبت مشخصات نوجوانان و جوانان شرکت کننده در طرح اوقات فراغت، فراغت کارت جوان، توزیع 10 هزار کارت مراکز مشاوره با تخفیف 50 درصدی به جوانان، دیدار نخبگان جوان با استاندار استان مرکزی و برگزاری نشست های تخصصی نقش جوانان در اقتصاد مقاومتی بحث و تبادل نظر شد.

 

گفتنی است در پایان این نشست اداره کل فنی و حرفه ای به عنوان رتبه برتر بهینه سازی اوقات فراغت، کار و اشتغال جوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به عنوان پرکارترین متولی اوقات فراغت جوانان معرفی شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 159210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha