اولین دوره مسابقات قرآن ویژه هیات های ورزشی در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن ویژه هیات های ورزش در استان مرکزی خبر داد.

مرتضی امیدی، معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری برگزاری مسابقات قرآن نوجوانان و جوانان در ماه مبارک رمضان خبر داد وبه خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این دوره از مسابقات ویژه هیات های ورزشی و سمن های جوانان تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور ورزشکاران، اعضای سمن های جوانان و کارکنان اداره ورزش و جوانان برگزار می شود، ادامه داد: شرکت کنندگان در دو رشته تلاوت ترتیل قرآن کریم و مفاهیم قرآن کریم با هم به رقابت می پردازند.


امیدی خاطر نشان کرد: مسابقه قرآن در رشته مفاهیم از کتاب "دقایقی با قرآن" تالیف حجت الاسلام قرائتی برگزار می شود که شرکت کنندگان باید از صفحه 1 تا 110 را که مورد آزمون قرار می گیرد مطالعه کنند.


معاون امورجوانان وفرهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این مسابقات تا 24 تیر برای ثبت نام اقدام کرده اند، گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات می توانند کتاب مورد نظر را از اینترنت دانلود کنند.


امیدی ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: برگزاری اینگونه مسابقات قرآنی راهی برای ترویج هرچه بهتر فرهنگ و معارف قرآن در جامعه است.


وی بیان کرد: تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن کریم، ارج نهادن و به فعالیت های قرآنی و شناسایی و معرفی استعداد های برجسته قرآنی جوان و ورزشکار از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.


پایان پیام/

 

کد خبر 387155

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha