بیت امام خمینی(ره) میزبان مسابقات قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآن کریم در بیت تاریخی امام خمینی(ره) خبر داد.

مرتضی امیدی، معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از برگزاری مسابقات استانی قرآن ویژه هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال حوزه جوانان در خمین خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم در خمین برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره مسابقات استانی قرآن هیئت‌ها و سمن‌های فعال حوزه جوانان جمعه هفته جاری همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در بیت قدیمی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در خمین برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن راهی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و معارف قرآنی در بین افراد به ویژه ورزشکاران است.


امیدی خاطر نشان کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال جوانان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در دو رشته تلاوت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با هم به رقابت می پردازند.

 

معاون امور جوانان وفرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در ایام ماه رمضان در 12 شهرستان استان برگزار شد که 48 نفر برگزیده آن در دو بخش آقایان و بانوان به مرحله استانی راه یافتند.


امیدی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن راهی برای تقویت باورها و اعتقادات و همچنین روحیه ورزشکاران و حرکت آنان در مسیر قرآن، اهل بیت و ارزش های اسلامی است.

 

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی بین ورزشکاران، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن کریم، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی جوان و ورزشکار را دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.


امیدی ادامه داد: ورزشکاران و جوانان باید در کنار پرورش جسم خود به پرورش روح نیز توجه کرده و با قرائت قرآن و حضور در جلسات و مسابقات روح و جان خود را برای حضور در میدان های مسابقه آرامش دهند.


معاون امور جوانان وفرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: در پایان چهار نفر از برگزیدگان مرحله استانی این رقابت‌ها به مرحله کشوری در مشهد مقدس راه خواهند یافت.


پایان پیام/

کد خبر 387845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha