ازدواج انتخاب یکی از مسیرهای سرنوشت ساز است

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ازدواج انتخاب یکی از مسیرهای سرنوشت ساز است.

مرتضی امیدی، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ازدواج سنت پیامبر(ص) و یکی از مسیرهای سرنوشت ساز برای افراد است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در چهار شهر استان در حال برگزاری است، افزود: دوره‌های آموزش ازدواج در شهرهای اراک، شازند، خمین و آشتیان برگزار می شود.


امیدی بیان کرد: این دوره آموزشی به مدت چهار هفته ادامه دارد و شرکت کنندگان در این دوره ها آموزش‌های حین، قبل و بعد از ازدواج را فرا می گیرند.


معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت:هدف از برگزاری این دوره های آموزشی تشویق جوانان به امر ازدواج و تحکیم خانواده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز با وجود مسایل و مشکلاتی در مسیر حرکت جوانان، نگرانی های در زندگی مشترک به وجود آمده و شیرینی را به کام آنان تلخ می کند، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج ویژه جوانان می تواند تا حدودی مشکلات آنان را در انتخاب مسیر و زندگی مشترک کاهش دهد.

 

امیدی با بیان اینکه اولین دوره هفته گذشته در شهر خمین برگزار شده است، اضافه کرد: طی هفته های آتی نیز دوره مذکور در سه شهرستان آشتیان، اراک و شازند برگزار می شود.


وی ادامه داد: روابط فرهنگی زن و شوهر، اصول روابط اقتصادی زن و شوهر، حقوق و روابط متقابل زن و شوهر، روابط زناشویی و تنظیم خانواده، آموزش اخلاق در خانواده، آموزش احکام، ضرورت فرزندآوری و اصول تربیت فرزند و غیره از مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آموزش نقش بسیار موثری در کاهش آسیب‌های خانواده گی دارد، بیان کرد: مهارت‌های زندگی مجموعه ای از توانایی‌ها است که زمینه سازگاری، رفتار مثبت و مفید را در افراد فراهم می ‌آورد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 391999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha