امر به ورزش امر به معروف و ضامن سلامت جامعه است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: امر به ورزش امر به معروف و ضامن سلامت و سعادت جامعه است.

سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک اظهار کرد: امر به ورزش امر به معروف است و همه افراد باید به ورزش روی آورده و دیگران را به این امر مهم تشویق کنند.


وی ورزش را ضامن سلامت جسم و روح دانست و افزود: کسی که تن سالم داشته باشد فکر و اندیشه سالم دارند و می تواند در زندگی فردی و اجتماعی نیز از موفق ترین افراد باشد.
 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه ورزش مقوله اجتماعی و پدیده فرهنگی در جوامع مختلف است، اضافه کرد: ورزش همواره در همه جا مورد توجه همه به ویژه مسوولان بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ورزش از دیدگاه مختلف قابل توجه بوده به طوریکه ورزش همگانی به عنوان زیرساخت جامعه٬ ورزش قهرمانی به عنوان نیاز جامعه و مدال آوران به عنوان افتخار ملی دیده شده است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: مسوولان نظام نیز در دوران مختلف به این مهم تاکید فراوان داشته اند چرا که ورزش در مشارکت های اجتماعی٬ قهرمانی و حرفه ای نقش آفرین بود.


وی همچنین از ورزش به عنوان راهی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: توجه به جایگاه ورزش به عنوان کاهنده بسیاری از بیماری ها و درمان آن در جامعه ضروری است.

 

ملکی با اشاره به برنامه های این اداره کل در سال جاری٬ تصریح کرد: در هفته ورزش و جوانان 300 فعالیت ورزشی آموزشی و فرهنگی اجرا که از این تعداد 210 برنامه به همت اداره کل ورزش و جوانان برگزار می شود.

 

 پایان پیام/

کد خبر 304738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha