توسعه ورزش همگانی لبیک به منویات رهبری است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه ورزش همگانی لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی (21 خرداد) در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید فراوانی به ورزش همگانی و سلامت جسم داشته است که این اداره کل تلاش زیادی را در راستای تحقق این هدف انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ورزش و جوانان استان مرکزی با فعالیت 432 هیئت ورزشی در حال فعالیت است، افزود: از این تعداد 46 هیئت در شهرستان اراک فعالیت دارند و در مابقی شهرهای استان نیز به تناسب جمعیت از 20 تا 35 هیئت ورزشی ساماندهی امور جوانان را بر عهده دارند.


ملکی ادامه داد: این هیئت ها کار برنامه ریزی برای 460 هزار ورزشکار و جامعه ورزشی را بر عهده داشته و در حوزه جوانان به ارایه خدمت می پردازد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: 16 سمن در بخش جوانان به فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و آموزشی می پردازند.


مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: در حوزه جوانان ستاد ساماندهی امور جوانان فعال است و به امور جوانان در بخش های ازدواج، اشتغال، مسکن، غنی سازی اوقات فراغت و توانمند سازی جوانان می پردازد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 24 دستگاه در حوزه جوانان اشاره کرد و اظهار کرد: باید دستگاه های متولی همسو حرکت کرده و فعالیت های جوانان را سامان دهند.

 

تاکید توسعه ورزش های باستانی و سنتی


مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه ورزش های باستانی و سنتی اشاره کرد و گفت: این ورزش ها سبب ترویج هر چه بیشتر روحیه پهلوانی و قهرمانی می شود.


وی افزود: توسعه ورزش های باستانی و سنتی می توانند در تربیت جوانان و همچنین حفظ این ورزش ها که جزئی از فرهنگ این ملت است موثر باشد.

 

ملکی اخلاق مداری را از اولویت های کاری این اداره کل دانست و بیان کرد: درحوزه فعالیت های فرهنگی اولین دستور کار ما بحث اخلاق مداری است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های بانوان ورزشکار استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان نیز یکصد و 50 باشگاه ورزشی در سطح استان فعال هستند و شاهد درخشش بانوان ورزشکار استان در سطوح مختلف بوده ایم.


پایان پیام/


 

کد خبر 375442

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha