اختصاص 70 درصد از بودجه وزارت ورزش و جوانان به استان ها

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان از تخصیص 70 درصد از بودجه این وزارتخانه به استان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دکتر امیر رضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (19 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد که با حضور مسئولان استان در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با اشاره به طولانی شدن فرآیند انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در اولویت بودن تغییر مدیران در بعضی از استان ها و لزوم برسی جهت انتخاب فردی توانمند که بتواند زمینه ها پیشرفت ورزش استان را فراهم کند و موفقیت های مدیر قبلی را ادامه دهد از عوامل موثر در این فرآیند بود.

 

وی در تبیین انتظارات وزارت ورزش و جوانان از مدیران استانی افزود: یکی از مسائل حائز اهمیت تعامل و تفاهم بین مدیران اداره ورزش و جوانان با بخش ها و نهادهای مختلفی است که می توانند کمک کنند و همکاری آنها زمینه رشد و رونق را در استان فراهم می کند.

 

خادم با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیت های این سازمان فرابخشی است تصریح کرد: ارتباط با استانداری، شورای شهر، شهرداری، نمایندگان مجلس و ارگان های هم ردیف در ورزش و... باید مورد توجه مدیران سازمان ورزش و جوانان در استان ها قرار گیرد.

 

وی توجه ویژه به بخش خصوصی را از دیگر انتظارات وزارتخانه دانست و گفت: ما به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به سمتی حرکت کنیم که کمترین وابستگی را به نفت داشته باشیم.

 

خادم با بیان اینکه ما باید جامعه و کشوری مولد ایجاد کنیم و در این راستا باید مدیران و فعالیتی مولد داشته باشیم اظهار داشت: لازمه تحقق این امر حضور بخش خصوصی به عنوان اصول و مفاهیم و بازتعریف این حضور در بین مدیران می باشد.

 

وی افزود: متاسفانه بخش خصوصی به صورتی دیده می شود که باید بیاید هزینه کند از تمام پتانسیل های او استفاده شود و بعد با بی نامی عرصه را ترک کند که این نگاه باید اصلاح شود و زمینه های لازم جهت بهره مندی بخش خصوصی فراهم شود.

 

معاون حقوقی  پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به 2 برابر شدن بودجه ورزش و جوانان در سال 93 اظهار داشت: کل بودجه این وزارتخانه در سال جاری یک هزار و 200 میلیارد تومان می باشد که 70 درصد این بودجه در استان ها هزینه می شود.

 

وی با بیان اینکه 90 تا 100 درصد این بودجه از سطح استان ها و شوراهای برنامه ریزی تامین شده است تصریح کرد: طبیعی است که انتطار داشته باشیم مدیران استان زمینه های لازم را جهت جذب این بودجه فراهم و حتی بیش از این بودجه را جذب استان خود کنند.

 

خادم افزود: نحوه ارتباط و تعامل مدیران و میزان جذب آنان به صورت مداوم از سوی بازرسان این وزارتخانه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به محدود بودن بودجه ها در مرکز ابراز امیدواری کرد مدیران استان بتوانند با همکاری استانداران بودجه های خوبی را جهت پیشبرد برنامه های این سازمان در استان ها دنبال کنند.

 

خادم با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و ورزش دارای تاثیر آنی نمی باشد و نمی توان از آنها به عنوان گزارش عملکرد یاد کرد گفت: سرمایه گذاری در این زمینه ها میراثی برای آیندگان است و باقیات الصالحات برای کسانی که در این راه گام برداشته اند.

 

وی فعالیت در حوزه جونان را فعالیتی فرا بخشی دانست و افزود: فعالیت حوزه جوانان را نمی توان تنها به وزارت خانه ورزش و جوانان محدود کرد به طوری که بودجه های این وزارتخانه در زمینه جوانان دلیلی محکم بر این ادعا می باشد.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود:در مجلس شورای اسلامی نیز هرگاه ایرادی به حوزه این وزارتخانه پیدا نمی شود نمایندگان بحث جوانان و مشکلات آنها را مطرح می کنند که ما نیز به نشانه تسلیم دستان خود را بالا می بریم.

 

وی بر لزوم ورود و فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: در جوامع متمدن مردم پس از رای دادن با حضور در صحنه های مختلف دولت را یاری می کنند که این حمایت و یاری باید از طریق سمن ها صورت گیرد.

 

خادم با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند اظهار داشت: با توجه به عملکردهای کاروان های ورزشی به خوبی می توان نتایج عدم حضور بانوان در امر ورزش و به خصوص ورزش قهرمانی را مشاهده کرد.

 

وی از استان یزد به عنوان یکی از استان هاس سیاسی کشور یاد کرد و گفت: مدیران استان در زمینه های مختلف و به خصوص در زمینه ورزش و جوانان باید فارغ از هرگونه جناح و جهت گیری سیاسی به فعالیت بپردازند.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار ما این است که حداقل داوری ها، انتصاب ها، حمایت ها و... در مورد افراد از روی وابستگی سیاسی آنها صورت گیرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شواری اسلامی نیز اجازه بدهند که این روند در استان اجرا شود و به سوابق سیاسی افراد توجه ای نشود.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 374751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha