عدم جذب بودجه و اعتبارات قابل تامل است ولی قابل تحمل نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان ضمن تاکید جذب بودجه و اعتبارات از سوی مدیران دستگاه ها، گفت: عدم جذب بودجه و اعتبارات قابل تامل است ولی قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (17 خرداد) در جلسه هماهنگی شورای برنامه ریزی استان افزود: اگر یک ریال بودجه و اعتبارات جذب نشده در استان باقی بماند، باید مشمول عقوبت شویم.


وی ادامه داد: جذب بودجه نباید به گونه ای باشد که با ترویج فرهنگی اشتباه تلقی شود که از هر راهی امکان پذیر است، بلکه کاملا برعکس است و باید با اتخاذ روش هایی درخور، از هدر رفت و دور ریختن پول جلوگیری کنیم.


صادقلو با بیان اینکه عدم جذب بودجه و اعتبارات قابل تامل است ولی قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: در این مرحله تنها تخصیص اعتبار مهم نیست و باید در ادامه با روندی عقلایی مراحل اجرا بکار گرفته شود.


استاندار گلستان به رویکرد ارائه شده در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم باید با جدیت طرح و پیگیری شود، همانگونه که دو جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان بدان اختصاص پیدا کرد.


وی ادامه داد: تمام مواردی که عنوان می شود، فقط حرف نیست و حتما عمل خواهد شد، ولی انجام آن مستلزم ایجاد شرایطی از سوی مدیران است که فضای دفاع فراهم شود.


صادقلو دفاع از عملکرد، مدیران و ارگان ها را نوعی تعامل مدیریتی و اقدامی دوجانبه دانست و افزود: وظیفه ما پشتیبانی از مدیران است، در صورتی که مدیران نیز شرایط دفاع از خود را رقم بزنند.


استاندار گلستان با بیان اینکه «مدیریت بنده رفیقانه است اما با حفظ اصول»، خاطرنشان کرد: مدیران باید متقابلا در دفاع از ما نقش داشته باشند و ظرفیت دفاع را فراهم کنند، زیرا ظرفیت سازی های مناسب می تواند بسترساز دفاع باشند.


وی تهیه و ارائه گزارشات از دستگاه های مختلف را مهم عنوان کرد و اذعان داشت: ما قصدمان ماندن در گذشته نیست بلکه نگاه به آینده است و در همین راستا اطلاع رسانی می کنیم و ضمن انعکاس، جدیت مسئله و تنظیم توجه به آینده، حساسیت ها را بیان می کنیم.


اگر مدیریتی سند جامع نداشته باشد ارزش ندارد
استاندار گلستان با بیان اینکه استان باید در یک مدیریت استراتژیک رقم بخورد، بیان داشت: اگر مدیریتی سند جامع مربوط به خود نداشته باشد، علاوه بر اینکه افق، راه و اقدام ندارد، ارزش هم نخواهد داشت.


صادقلو اذعان داشت: مدیران باید پس از تعیین شاخص های عمومی، جهت تعامل با نقشه راه و برش هایی از نقشه را اساسی کشور، فعالیت های خود را تنظیم کنند.


وی با بیان اینکه هوشیاری از شروط آغازین مدیریت است، عنوان کرد: طرح و سند جامع ما را در مسیر قرار می دهد، بنیان گذار و ماندگار است و هوشیاری و آگاهی ایجاد می کند.


صادقلو ضمن تاکید بر ارائه سند جامع از سوی مدیران دستگاه های مختلف، تذکر داد: اگر دستگاهی تا جلسه آینده شورای برنامه ریزی استان سند جامع خود را ارائه ندهد، معرفی خواهد شد.


استاندار گلستان گزارش عملکرد را نقطه قابل انتظاری دانست و تصریح کرد: هر سه ماه باید خروجی ای اساسی خود را بررسی کنیم، زیرا در خلال این ارزیابی ها نقاط ضعف و قوت ارائه می شود و اگر مدیریتی خروجی نداشته باشد، مسمرثمر نخواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 374064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha