کلینیک‌های کنترل خشم راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی کلینیک‌های کنترل خشم برای آموزش‌ مهارت‌های زندگی، صبر و خویشتن‌داری و ترویج آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، دکتر محمد گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جشن بخشش گفت: در بررسی آسیب‌های اجتماعی سه آسیب بزرگ را شناسایی کرده‌ایم که اعتیاد، طلاق و خشونت را شامل می‌شود.

 

وی افزود: بعد از زندانیان مواد مخدر بیشترین آمار را در حوزه خشونت داریم.

 

وی ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان معاونت سامان‌دهی امور جوانان به کمک معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران تدبیری اندیشیده‌اند مبنی بر راه‌اندازی کلینیک‌های کنترل خشم.

 

گلزاری اظهار داشت: با راه‌اندازی کلینیک‌های کنترل خشم سعی می‌کنیم آموزش‌های مهارت‌های زندگی، صبر و خویشتن‌داری را بیاموزیم و ترویج کنیم.

 

وی ادامه داد: حدود 50 نفر فوق لیسانس و روان‌شناس بالینی در خانه‌های سلامت شهرداری مشغول به فعالیت هستند، یک دوره آموزشی از دوره پیشگیری از خشم برای آنها برگزار کرده‌ایم و امیدواریم از اوایل دی این کلینیک‌ها در 2 منطقه تهران دایر شود.

 

وی اظهار داشت: این مراکز مشاوره با هزینه‌های اندک به شهروندان و مراجعه‌کنندگان مشاوره‌های رفتاری ارایه خواهند داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح مذکور در تهران این طرح در مشهد و اصفهان نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی شهرداری تهران از راه‌اندازی کلینیک پیشگیری از خشم اظهار داشت: تابلوی این کلینیک به صورت نمادین در جشن بخشش رونمایی خواهد شد.

در ادامه، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست اظهار داشت: جامعه دچار شکاف‌های احساسی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده است و چنین جامعه‌ای نیازمند بخشش برای احیا و بازسازی است.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به نقش زنان در نهادینه‌کردن بخشش در جامعه اظهار داشت: خانواده این عواطف را از مادران می‌گیرد اما اصل این است که انسانی که می‌بخشد گام اول را برای خودش برداشته است.

وی ادامه داد: بخشش جانی، مالی و آبرویی بسیار ارزشمند است و کسی که در این مسیر یعنی بخشش گام برمی‌دارد به گفته قرآن سود و نفع‌اش برای خود فرد بخشنده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است بگو چه چیزی را انفاق کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که انفاق می‌کنید بهترین‌اش عفو و بخشش است در واقع عفو و بخشش باعث به‌هم پیوستن شکاف‌ها و کم‌کردن فاصله‌ها می‌شود و جامعه را به سمت وحدت هدایت می‌کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 374112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha