تاکید دین مبین اسلام به امر ازدواج و حفظ بنیان خانواده

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در گفت: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر امر ازدواج و حفظ بنیان خانواده دارد.

محمدعلی الله دادی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی و مهارت های پیش از ازدواج گفت: در دین مبین اسلام به امر ازدواج و حفظ بنیان خانواده تاکید و سفارش بسیار شده است.

 

وی افزود: به همان اندازه که مسئله ازدواج اهمیت دارد، حفظ بنیان خانواده نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد باید آموزش های لازم را برای امر ازدواج و حفظ بنیان خانواده بعد از ازدواج ببینند.


معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی پیش از ازدواج در کاهش طلاق و استحکام خانواده نقش بسیار موثری دارد، خاطرنشان کرد: آموزش کامل مهارت های زندگی 36 ساعت است که در حال حاضر 2 ساعت از آموزش های اولیه زندگی به زوجینی که از سوی دفاتر اسناد رسمی ازدواج شهرستان اراک معرفی می شوند، آموزش داده می شود.

 

وی بیان کرد: روزانه 60 نفر در آزمایشگاه شماره یک مرکز بهداشت شهرستان اراک در دو کلاس با حضور هشت استاد تحت آموزش های اولیه مهارت های زندگی قرار می گیرند.


الله دادی، حضور زوجین در کلاس های مهارت های زندگی و مشاوره را ضروری دانست و گفت: زوجین باید علاوه بر کلاس های دو ساعته اجباری قبل از ازدواج در سایر دوره ها و کلاس های مهارت های زندگی نیز شرکت کنند.


پایان پیام/

کد خبر 159933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha