تکمیل پروژه مسکن مددجویان بهزیستی خمین نیازمند اعتبار

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین گفت: تکمیل پروژه مسکن مددجویان بهزیستی شهرستان خمین نیازمند تامین اعتبار است.

اسماعیل خانجانی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مسکن مددجویان این سازمان نیازمند تامین اعتبار است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: برای تحویل کامل این واحدهای مسکونی بیش از شش میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار باید از طریق اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین تامین شود، افزود: خیرین و نیکوکاران باید در راستای اجرای این طرح و خانه دار کردن محرومین و نیازمندان با این سازمان همکاری کنند.


کمک دو میلیارد ریالی یک خیر به بهزیستی خمین
رئیس اداره بهزیستی خمین در بخش دیگری از سخنانش به اهدای دومیلیارد ریال توسط یک فرد نیکوکار به بهزیستی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این فرد خیر، برای تکمیل پروژه واحدهای مسکونی مددجویان این شهرستان دو میلیارد ریال اهدا کرد.


خانجانی با اشاره به اینکه عملیات احداث 42 واحد مسکن برای مددجویان دارای شرایط این شهرستان از سال 89 شروع شده است، ادامه داد: تا کنون تنها 3 واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.


وی اضافه کرد: ما بقی پروژه بصورت میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته وتکمیل این پروژه ها نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران و همچنین کمک های دولتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای این پروژه از محل سهم آورده نقدی مددجویان، تسهیلات بانکی و منابع دولتی 15 میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: امید است خیرین و نیکوکاران نیز در اجرای این طرح یار و یاور بهزیستی بوده تا هر چه زودتر سرپناهی برای افراد تحت پوشش این سازمان تهیه شود.

رئیس اداره بهزیستی خمین با بیان اینکه این نهاد حمایتی برای هر واحد مسکونی بصورت متوسط 40تا 60 میلیون ریال پرداخت کرده است افزود: بهزیستی در این بخش با پرداخت سهم خود، به تمام تعهداتش عمل کرده است.


وی اضافه کرد: به دلیل تعلل مددجویان در سهم آورده خود و سهل انگاری پیمانکار و گرانی مصالح ساختمانی این پروژه حدود دو میلیارد و 760 میلیون ریال بدهی دارد.

505 حانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی شهرستان خمین 
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین، با اشاره به اینکه در حال حاضر 505 خانوار در حوزه توان بخشی تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند، گفت: این خانواده ها، افرادی هستند که یا سرپرست خانوار یا یکی از اعضای خانواده دچار معلولیت هستند.

 وی پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه درمان، حق بیمه، کمک هیزینه برای ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، خرید وسایل توانبخشی و غیره را از جمله خدماتی دانست که به این عزیزان ارایه می شود.

خانجانی بیان کرد: در حوزه امور اجتماعی نیز زنان سرپرست خانوار و ایتام را داریم که پرداخت مستمری و حق بیمه و دیگر خدمات نیز به این عزیران ارایه می شود.

خیرین و نیکوکاران همواره یار و یاور بهزیستی هستند

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت و کمک های خیرین در بخش های مختلف گفت: خیرین و نیکوکاران شهرستان سال گذشته 90 میلیون تومان کمک هزینه درمان و معاش، خرید وسایل مورد نیاز برای معلولان و غیره به بهزیستی پرداخت کردند که این کمک ها همواره به صورت مستمر ادامه دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان خمین در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در بحث آسیب های اجتماعی نیز این اداره در بخش آسیب های نو پدید اقدامات خوبی را انجام داده و با انجام پژوهش و کار کارشناسی به مخاطرات استفاده نادرست از اینترنت و وجود ماهواره پرداخته است و در این راستا به چاپ و توزیع بروشور و برگزاری همایش های مختلف پرداخته است.

وی همچنین به برگزاری همایش سبک زندگی اشاره کرد و ادامه داد: این همایش به منظور تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه و همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری برگزار شده است.

پایان پیام/

کد خبر 392343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha