آموزش های پایه مهارت های زندگی در روستاهای استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی پایه مهارت های زندگی در روستاهای این استان خبر داد.

محمد علی الله دادی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای روستائیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در راستای ارتقاء فرهنگ و توانمندی افراد اقدام به اجرای طرح مهارت های زندگی مناطق روستایی کرده است.


وی افزود: این طرح به منظور نهادینه ساختن بحث آموزش در روستاها به صورت منسجم با "عنوان طرح مهارتهای زندگی مناطق روستایی" ویژه روستاییان برگزار می شود.


الله دادی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آموزش به افراد به منظور ارتقاء توانمندی های فردی، اجتماعی و خانوادگی روستائیان در زندگی دانست و بیان کرد: پیشگییری از آسیب های اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ زندگی سالم و سعادتمند در بین این افراد ضروری است.

 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی اجرای طرح مهارت های زندگی مناطق روستایی ویژه کارشناسان امور پیشگیری، گفت: کارگروه ها و جلسات توجیهی تشکیل شده و مقررشد این دوره برای 2 درصد از جمعیت روستایی برگزار شود.


وی با بیان اینکه این دوره ویژه گروه سنی 15 تا 50 سال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره مهارت های زندگی، ارتباط موثر، مدیریت خشم و استرس، شیوه های فرزند پروری، حل تعارض و مهارت های از این دست را آموزش می بینند.


الله دادی افزود: جلسات برنامه ریزی و کارشناسی از فروردین ماه جاری آغاز شده و کلاس ها به صورت رسمی از تیر ماه آغاز و تا آذر ماه ادامه دارد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه این دوره در روستاهای با جمعیت بالا، آسیب های اجتماعی و یا روستاهایی که فعالیت در آنها کمتر انجام می شده و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند برگزار می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود حدود 7 هزار و 300 نفر از روستائیان آموزشهای اولیه مهارتهای زندگی را به مدت 8 ساعت فرا خواهند گرفت.

پایان پیام/
 

کد خبر 372163

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha