قرآن مملو از مهارت های زندگی است

خبرگزاری شبستان: قرآن پر از آموزههای دینی و مهارت های زندگی است که می تواند دستمایه بازی های بچه ها درآموزش های غیر مستقیم به آنان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ظریفه هدایتی، نویسنده با حضور در«کارگاه آموزه های دینی و مهارت های زندگی»در سرای اهل قلم کودک ونوجوان با بیان این مطلب گفت :سلام دادن،احترام گذاشتن به بزرگترها،مهرورزی به کودکان و...همه وهمه آموزه های قرانی هستند که می توان آنها را به صورت غیر مستقیم به بچه¬ها آموخت.


محمود قاضی نویسنده و شاعربا حضور دراین نشست گفت: برای افزایش میزان مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ آن بایداز کودکی و دوران پیش از دبستان شروع کرد و این کاری است که اروپاییان کرده و می کنند.افزایش مطالعه بر شعور اجتماعی نسلها تاثیر می گذارد و بحث بالا رفتن سواد صرفابه معنی یادگیری فرمول¬ها نیست.


این نویسنده ادبی تاکید کرد: بچه ها با عمل یاد می¬گیرند و اگر پدر و مادر کتابخوان باشند نیازی به تلاش مضاعفی برای ایجاد علاقه در بچه¬ها برای مطالعه نیست.


در ادامه رضا عفتی فیلمساز نیزگفت :هنر بایداز دوران کودکی و بر اساس علایقورفتار کودکان آموزش داده شود.هیچ کس بهتر از والدین نمی¬تواند این استعداد¬ها را در بچه¬ها کشف کند.


این فیلم¬ساز تاکید کرد:اگر مسئولان ما واقعا می¬خواهند در حوزه فرهنگ، کاری ماندگار کنند، باید بر کارهای کوچک و توسعه آنها متمرکز شوند و این کارهای کوچک را در جوامع و محیط¬های کوچک اجرایی کنند.


محمد کاظم سالمی مدیر مسئول نشریه هنرپونیزبا اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه باید از کودکی نهادینه شود گفت: اگر قرار است با شعرمفهومی به بچه ها آموزش داده شود باید در ابتدا خالق و شاعر آن با عروض و قافیه آشنایی کامل داشته باشد.بنابرین در انتشار آثارمان نباید عجله کنیم و باید اجازه دهیم یک ویراستارآن را ببیند و سرویراستار مشکلاتمان را گوشزد کند تا کتابی سالم و قویدر اختیار بچه¬هایمان قرار دهیم.


این کارگاه که با بازی و قصه گویی در سرای اهل قلم کودکان و نوجوان برگزار شدبا حضور پر رنگ خانواده ها در کنار فرزندانشان رقم خورد.


بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از دهم تا بیستم در مصلای امام خمینی (ره)پذیرای عموم علاقه مندان است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 365775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha