طرح آموزش مهارت های زندگی در کهگیلویه و بویراحمد تصویب و اجرا می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب و اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، مریم گشتاسبی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، امروز (16شهریور) در نشست اتاق فکر بانوان و خانواده با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری و کاهش طلاق، بیکاری سرپرست خانوار، فقر و اعتیاد زوج را از علل و عوامل بروز طلاق در استان دانست و گفت: عوامل دیگری از جمله عدم آگاهی زوجین از خصلت های زنانه و مردانه و خواسته های همدیگر نیز از عمده دلایل بروز طلاق در استان است.


گشتاسبی همچنین بهترین و مؤثرترین عامل پیشگیری از این موارد را آموزش مهارت های زندگی عنوان کرد و افزود: آموزش مهارت های زندگی عبارتست از آموزش مجموعه ای از توانایی ها که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد.

 

وی ارتقا، بهبود بخشیدن و توجه به حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان را سه محور کاری حوزه بانوان عنوان کرد و اظهار داشت: سمت و سوی کارها، برنامه ها و فعالیت ها در این حوزه در سه زمینه وحدت هدف، وحدت رویه و نتیجه سوق داده می شود.

 

گشتاسبی، سلامت خانواده، اجتماع و جامعه را در گروی سلامت زنان دانست و تصریح کرد: سیاست دولت و برنامه های تدوین شده در حوزه زنان بر مبنای سلامت جامعه زنان و نهایت سلامت کل جامعه است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی مسایل، مشکلات و نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بانوان و خانواده را ضروری دانست و گفت: باید در همه این زمینه ها آموزش را مبنا قرار داد.

 

گفتنی است، در این نشست مقرر شد سازمان بهزیستی استان با همکاری سایر نهادها و دستگاه های اجرایی استان متولی طرح آموزش مهارت های زندگی در سطح استان باشد.

پایان پیام/

کد خبر 65078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha