فراگیری مهارت های زندگی راهی برای تحکیم بنیان خانواده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فراگیری مهارت های زندگی بانوان، راهی برای تحکیم بنیان خانواده است.

ناصر شیخی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی در بین افراد به ویژه بانوان گفت: این اداره کل در راستای اهداف آموزشی خود کارگروه های آموزشی مختلفی را در نقاط مختلف برگزار می کند.


وی با اشاره به لزوم آشنایی با مهارت ها و اصول زندگی و مساله عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: پنجمین کارگروه آموزشی مهارت های زندگی که با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با موضوع طلاق، عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده برگزار شده است.


شیخی با بیان اینکه این دوره آموزشی ویژه زنان کارگر شهرستان شازنده برگزار شده است، افزود: در این دوره بیش از 70 نفر از زنان کارگر واحدهای تولیدی مشمول قانون کارشرکت داشتند که از بیانات دکتر رحیمیان و خانم بهرمند شدند.
 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این دوره ها طبق برنامه کاری معاونت امور اجتماعی به منظورتقویت و ارتقاء مهارت های اجتماعی در زندگی فردی و گروهی خصوصا درحیطه کار و فعالیت اجتماعی افراد با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه ویژه زنان کارگر استان مرکزی برگزار می گردد.

 

وی اظهار داشت: مهارت های اجتماعی به مجموعه ای از شایستگی های فردی و گروهی گفته می شود که لازمه زندگی سالم و حیات اجتماعی مطلوب در جامعه باشد.

 

شیخی اضافه کرد: انسان ها نیازمند هستند که برای زندگی آمادگی های لازم را داشته باشند و ریشه آن به خود شناسی برمی گردد وعدم شناسایی نقاط ضعف و قدرت خودمان باعث آزار دیگران می شود.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این دوره ها تا کنون در بیشتر شهرستان های استان برگزار شده است و دوره بعدی در شهرستان اراک برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 199161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha