اعزام 11 بانوی فعال قرآنی نکا به کارگاه مهارت های زندگی قرآن

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا از اعزام 11 بانوی فعال قرآنی این شهرستان به کارگاه مهارت های زندگی قرآن در بابلسر خبر داد .

مصطفی تقی زاده، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا امروز(3اردیبهشت) به خبرنگار شبستان گفت : 11 نفر از بانوان فعال قرآنی نکا اعم از مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و مربیان قرآن به کارگاه مهارت های زندگی قرآن اعزام شدند .


کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا افزود : این کارگاه آموزشی با سخنرانی استاد خدام حسینی در مرکز تربیت معلم امام علی (ع) بابلسر در حال برگزاری است.


وی بیان کرد: تاکنون 16 نفر از فعالان قرآنی این شهرستان در کلاس هایی که برگزار شده بود شرکت کردند .


این مسئول طراحی یک زندگی مبتنی بر عقل و وحی( نظام‌مندی و هدف داری)، عقلانیت و دین‌مداری را مهم و حیاتی عنوان و اشاره کرد: در مهارت های زندگی قرآنی با الهام از دستورات روحبخش قرآن‌کریم که مطابق با تمام ابعاد وجودی انسان است سعی شده پاسخی داده شود که دل را آرام، عقل را قانع و رفتار را به هنجار کند.


وی زندگی در اندیشه دینی، مزرعه آخرت و خاستگاه رسیدن به کمال اُخروی بیان کرد و گفت: با توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی، مهارت هایی را مورد توجه قرار دهیم که ما را در مسیر زندگی دین مدارانه و متعادل، میان جنبه مادی و معنوی زندگی این جهانی، هرچه بیشتر یاری می دهد.


تقی زاده مهارت های زندگی، بهترین جایگاه و بهترین زمان برای یادگیری مهارت ها، خانواده و ارتقای دانش نظری اعضا، خدا، شناخت معصومان، تعلیم سلسله مراتب رفتار و اخلاق، خانواده و دانش های عملی، شناخت عقل و استفاده از آن در زندگی، تربیت ذهنی فرزندان، رشد تخیل و تکلم، آموزش نقش های جنسیتی، سیاست خویشتن داری، قناعت، مهارت طول الامل یا آروزهای طولانی، مثبت اندیشی و کنترل خشم عنوان کرد.

 

وی هدف از این طرح مهم و ارشمند را افزایش آگاهی های خانواده نسبت به حقوق و وظایف یکدیگر،گسترش و تعمیق ارزش های اصیل اسلامی درخانواده، ترویج و نشر دانش و منش دینی در زندگی خانوادگی و ارتقاء توانمندی های افراد نسبت به مهارت های زندگی مبتنی بر مبانی دینی دانست و گفت: فرهنگ سازی و آموزش درخصوص گسترش فرهنگ عفاف و پایبندی های اخلاقی به منظور تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی از شاخص ترین هدف در این مسیر است.


پایان پیام/

کد خبر 246635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha