کنترل و کاهش بحران های فردی از اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: کنترل و کاهش بحران های فردی و اجتماعی یکی از اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی است.

آذر دخت همتا، معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه کنترل و کاهش بحران های فردی یکی از اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی توانمند سازی گروه های در معرض آسیب و آسیب دیده، ارایه خدمات تخصصی به آحاد جامعه و مداخله هدفمند در مهار بحران، اقدامات قضایی وپیشگیری از جرم تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات تخصصی و روانشناسی درخصوص خودکشی، کودک آزاری کاهش طلاق، همسر آزاری، دختران و پسران درمعرض آسیب از دیگر خدمات قابل ارایه توسط اورژانس اجتماعی است، ادامه داد: امید است این خدمات بتواند گام موثری در راستای کاهش این مشکلات در جامعه باشد.


همتا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تفاوت فرهنگ بین نسلی، ضعف آموزش، فقر اقتصادی، خلا عاطفی در محیط خانواده و اعتیاد والدین و فرزندان به مواد مخدر از رایج ترین عوامل ایجاد بحران های خانوادگی استان است، ادامه داد: 80 درصد تماس تلفنی مراکز اورژانس اجتماعی این استان مربوط به بحران های خانوادگی و آسیب های ناشی از آن است.


معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی استان مرکزی، گفت: بر مبنای نیازسنجی تقاضاهای مراکز اورژانس اجتماعی استان هم اینک تمرکز فعالیت های این بخش بر ارایه مشاوره های فردی و خانوادگی در حوزه های طلاق، همسرآزاری و کودک آزاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر پایگاه اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان این استان دایر است، اضافه کرد: این پایگاه ها با بهره گیری از نیروی انسانی و خودروهای ویژه، مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.


وی ادامه داد: شماره تلفن 123 نیز به صورت شبانه روزی ضمن ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای با هدف مداخله در بحران با بهره گیری از پایگاه های سیار مرکز فوریت های اجتماعی فعال است.


پایان پیام/

 

کد خبر 376374

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha