فعالیت بیش از یکصد مهد کودک در استان مرکزی

کارشناس مسوول دفتر کودکان بهزیستی استان مرکزی از فعالیت بیش از یکصد مهد کودک شهری و روستایی در این استان خبر داد.

نجم السادات موسوی، کارشناس مسوول دفتر کودکان بهزیستی استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: یکصد و 31 مهد کودک شهر و روستایی در این استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه شش هزار و 850 کودک در این مهدها نگهداری می شوند، ادامه داد: مسوولیت این کودکان برعهده 473 مربی است.

 

کارشناس مسوول دفتر کودکان بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری اختیاری کلاس های فوق برنامه در مهدهای کودک استان مرکزی خبر داد و افزود: این کلاس ها کاملا اختیاری است و در صورت برگزاری نباید ساعات کلاس ها هنگام آموزش اصلی کودکان باشد.

 

موسوی اضافه کرد: حداکثر کلاس های فوق برنامه برای مهدهای کودک سه ستاره چهار کلاس، دو ستاره سه کلاس و یک ستاره دو کلاس است.

 

وی با بیان اینکه مهدهای کودک بی ستاره مربوط به مناطق محروم است، اظهار کرد: کلاس های فوق برنامه در این مهدها برگزار نمی شود.

 

کارشناس مسوول دفتر کودکان بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هزینه هر کلاس فوق برنامه برای هشت جلسه یک و نیم ساعته، حداکثر 90 هزار ریال و نرخ ساعتی نگهداری کودکان نیز 20 هزار ریال است.

 

موسوی اضافه کرد: مهدهای کودک در صورتی که اجازه کتبی از بهزیستی استان داشته باشند، مجاز به طبخ و توزیع غذا و میان وعده به کودکان هستند.

 

کارشناس مسوول دفتر کودکان بهزیستی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه هزینه ماهانه مهدهای کودک از مهر ماه سال جاری براساس تعداد ستاره های آنها از 15 تا 18 درصد اضافه شده است، تصریح کرد: مهدهای کودک بیشتر از این مبلغ مجاز به دریافت نیستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 193880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha