تشکیل کمیته سواد آموزی برای مددجویان بهزیستی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از تشکیل 17کمیته سواد آموزی برای مددجویان این سازمان خبر داد.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، به خبرنگار  خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اهمیت سواد آموزی و گرایش همه افراد به امر آموزش و پرورش گفت: 447 مددجوی این نهاد حمایتی از نعمت سواد محروم هستند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 132 نفر این افراد در مراحل سوادآموزی قرار دارند، ادامه داد: سواد آموزی و گرایش به تحصیل از امور مهمی است که باید همگان از همه توان خود برای ترویج آن در جامعه تلاش کنند.


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون 17 کمیته برنامه ریزی سوادآموزی برای مددجویان بهزیستی تشکیل شده، خاطر نشان کرد: این نهاد آمادگی کامل دارد که در کنار آموزش خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی نیز به مددجویان تعلیم داده شود.

 

ربیعی بیان کرد: بخشی از مددجویان بیسواد این نهاد را معلولان جسمی و حرکتی شامل می شوند که راه اندازی آموزش از راه دور برای آنها با کمک آموزش و پرورش ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان در قالب طرح مددکاران و تسهیلگران cbrآمادگی دارد که نیروی انسانی خود را به عنوان همکار آموزشیار سوادآموزی با مشارکت آموزش و پرورش در اختیار قرار دهد اظهار کرد: باید برای محو بی سوادی از تام امکانات استفاده شود.

 

ربیعی بر اهمیت تدوین برنامه های انگیزشی برای سوادآموزان و تکیه بر بازآموزی و پیشگیری از بازگشت مجدد سوادآموزان به بیسوادی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های مدون و حساب شده در راستای آموزش همگان تلاش شود و با بهره گیری از ظرفیت های موجود از گرایش به بی سوادی جلوگیری کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 326239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha