بیش از 4 هزار نفر از اولیای دانش آموان استان مرکزی بی سوادهستند

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بیش از 4 هزار نفر از اولیای دانش آموان استان مرکزی بی سواد هستند.

خیر علی مینایی، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن تاکید بر اهمیت سواد آموزی به ویژه در بین اولیای دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: در حال حاضر تعداد اولیای بی‌سواد در استان مرکزی چهار هزار و 773 نفر است که باید در راستای آموزش و سواد آموزی این عزیزان تلاش شود.


وی با اشاره به اینکه تا کنون فعالیت های زیادی در این راستا صورت گرفته است، ادامه داد: با تلاش های این نهاد و فرهنگ سازی هایی که در این زمینه صورت گرفته است شاهد کاهش آمار بی‌سوادی در استان هستیم اما هنوز با مشکلات جدی روبرو هستیم.


مینایی با اشاره به تعداد بی سوادان ادامه داد: هنوز افراد هستند که به سوادآموزی علاقمند نیستند و انگیزه کافی را برای این کار ندارند.


این مقام مسئول شناسایی و پالایش اسمی بی‌سوادان بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 90 را یکی از فعالیت ها و عملکرد این معاونت در سال تحصیلی 93-92 دانست و بیان کرد: حدود 48 هزار نفر در کل استان در این سرشماری اعلام بی‌سوادی کردند اما، تعداد بی‌سوادان مطلق بعد از پالایش کمتر است.


معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی مشخص کردن حجم ابلاغی برای شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و بیان کرد: در مجموع، هفت هزار و 958 نفر باید در سال 92 آموزش می‌دیدند.


وی بیان کرد: از این تعداد باید برخی دوره‌های سوادآموزی را و برخی نیز دوره‌های انتقال را بگذرانند و همچنین دوره‌های 100 ساعته‌ای نیز برای بازنشستگان به بی‌سوادی در نظر گرفته شده است.


مینایی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه بهبود کیفیت آموزش و برنامه‌ریزی برای آموزش در حوزه سوادآموزی، مسابقات و ارزیابی خبر داد.


این مقام مسئول گفت: این اقدام با کمک ستاد راهبردی سوادآموزی، رئیس ستاد و استاندار، دبیر و اعضای بهزیستی، کمیته امداد تشکیل شده و تا کنون دو جلسه نیز برای برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها دایر شده است.


معاون نهضت سوادآموزی همچنین به ساخت و پخش 135 دقیقه برنامه تلویزیونی و 350 دقیقه برنامه رادیویی در راستای امر تبلیغ و ترویج سواد آموزی اشاره کرد.


پایان پیام/

کد خبر 374602

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha