جشنواره تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر در امر سواد آموزی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه های اجرایی و موسسات مشارکت کننده برتر در امر سواد آموزی استان اردبیل با حضور مشاور وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور و استاندار اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صابر سپهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، پیش از ظهرامروز (3اردیبهشت) در نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه های اجرایی و موسسات مشارکت کننده برتر در امر سواد آموزی استان اردبیل در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل، اظهار داشت: تمام تلاش و همت خود را در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی سوادی جامعه متمرکز کرده‌ایم و امیدواریم یکی از شاخص توسعه جهانی که امر توجه به سوادآموزی است را در کشور ارتقا دهیم.


وی، با اشاره به اینکه میزان سطح سواد در جامعه با کلیه معیارهای توسعه پایدار مطابقت دارد، تصریح کرد: مشارکت تمام دستگاه های اجرایی موجب پیشرفت روزافزون در موفقیت به امر سواد آموزی در استان شده است و آمادگی بیش از پیش خود را برای هر چه زودتر برگزار کردن جشن باسوادی کل استان با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی اعلام می کنیم.


شهرستان های اردبیل کمترین و مشگین شهر بیشترین نرخ بی سوادی را داراست

در ادامه این مراسم، اکبری فر، رئیس نهضت سواد آموزی استان اردبیل، اظهار داشت: گروه سنی 10 تا 49 سال جامعه هدف نهضت سواد آموزی است و در این گروه سنی بیش از 90.68 درصد باسواد وجود دارد و بر اساس آمار بی سوادی در شهرستان های اردبیل کمترین و مشگین شهر بیشترین را به خود اختصاص داده اند.


وی، با اشاره به اینکه امر سواد آموزشی یک فرآیند مهم ذهنی است، گفت: مشارکت تمام دستگاه های اجرایی که از نظر ماهیتی می توانند در امر سواد آموزی همکاری جدی داشته باشند را با رایزنی های مکرر بسیج کرده ایم تا بتوانیم در تحقق منویات مقام معظم رهبری آنها را نیز در این کار سهیم کنیم و از تمام این دستگاه های اجرایی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.


این مقام مسئول، با بیان اینکه در استان اردبیل این جشنواره برای اولین بار برگزار می شود، افزود: در سطح کشور سه جشنواره در امر تجلیل از دستگاه اجرایی تاکنون برگزار شده است و مطابق مفاد اجرایی جشنواره سواد آموزی کشور از 3 دستگاه برتر شهرستانی و 8 دستگاه برتر استانی تجلیل خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 361418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha