10 هزار کهگیلویه و بویراحمدی باسواد می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امسال 10 هزار نفر در استان زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد امروز (22 اردیبهشت) در نشست مسئولان سواد آموزی شهرستان های این استان در یاسوج، گفت: امسال 10 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار می گیرند.

زارع پور افزود:از این تعداد سه هزار و 700 نفر در دوره انتقال، سه هزار و 300 نفر در دوره سواد آموزی و بقیه در دوره تحکیم سواد هستند که بر اساس سند راهبردی سواد آموزی استان زیرپوشش فعالیت ها قرار می گیرند.

وی بیان داشت:اجرای طرح انسداد بی سوادی گروه سنی 6 تا 10 سال، ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال با اولویت زیر 20سال با مشارکت مردم و 22 دستگاه اجرایی و نهادها و سازمان ها مردم نهاد از مهم ترین فعالیت های سواد آموزی است.

این مسئول گفت:اجرای سیاست های 14گانه سواد آموزی و سند راهبردی در سطح استان با برنامه ریزی ستاد راهبردی سواد آموزی استان مهم ترین اولویت جهت ریشه کنی بی سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه است.

بر اساس این گزارش در ادامه، مسعود ارجمند، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چهار هزار و 385 نفر از اولیاء دانش آموزان که حدود چهار و 19 صدم درصد است خود را بی سواد معرفی کردند که در هزار و 719 مدرسه طرح باسواد کردن آنها در حال اجراست.

ارجمند گفت:براساس سند راهبری سواد آموزی ریشه کنی بی سوادی تا پایان سال 94 در گروه سنی 10 تا 49 سال اجرایی می شود.

در این نشست سیاست ها و برنامه های کامل امسال، تبیین برنامه های حوزه اداره سواد آموزی و حوزه نظارت و ارزشیابی و وضعیت سیستم سامانه سواد آموزی بررسی شد و مسئولان سواد آموزی شهرستانها و مناطق گزارشی از فعالیت ها خود را ارائه دادند.

پایان پیام/

کد خبر 367168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha