محو بی سوادی از تاکیدات مقام معظم رهبری است

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: محو بی سوادی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید در این راستا تلاش گسترده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، خیرعلی مینایی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی (30 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته سواد آموزی در سالن جلسات آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد، گفت: بی سواد باید در جامعه ما ریشه کن شود چرا که این مهم از تاکید ات مقام معظم رهبری نیز هست.
 

وی با اشاره به اینکه یکم تا هفتم دی ماه هفته سواد آموزی است، افزود: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ سواد آموزی و گسترش این فرهنگ در بین افراد است.


مینایی با اشاره به اینکه 14 عنوان برنامه برای این هفته تدارک دیده شده است، اضافه کرد: تشکیل ستاد سواد آموزی، دیدار با ائمه جمعه در شهرستان ها و دیدار با آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان به منظور ارایه گزارش کار، سخنرانی پیش از خطبه ها و پرداختن ائمه جمعه به اهمیت مساله سواد آموزی و اجرای برنامه رادیویی و تلویزیونی جهت ارایه گزارش عملکرد از برنامه های هفته است.


وی درج سخنان امام و رهبری درسربرگ مکاتبات اداری با موضوع سواد آموزی، نصب استند، بنر و بیلبرد درادارات آموزش و پرورش وادارات و دستگاه های اجرای استان، دیدار با خانواده شهدا نهضت سواد آموزی در استان، تهیه و ارسال پوستر تبلیغی و آموزشی در اتوبوس های دورن شهری، ادارات دولتی، خانه های بهداشت، دهیاری ها و مدارس به منظور ترویج فرهنگ سواد آموزی و ارسال پیامک با موضوع اهمیت سواد از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته دانست.


معاون سواد آموزش آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین همکاران فرهنگی با موضوع سلوک عاشورایی اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر همکارن فرهنگی مسابقه کتابخوانی نیز در بین سواد آموزان با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
 

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در ایام هفته نهضت سواد آموزی همایش یک روزه تجلیل از فعالان عرصه سواد آموزی با حضور مناطق پانزدگاه آموزش و پرورش برگزار می شود.


مینایی بیان کرد: اگر همه دستگاه های فرهنگی و مردم دست به دست هم دهند و این نهاد را یاری کنند در آینده نزدیک شاهد محو بی سوادی در جامعه و استان خواهیم بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 325575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha