مهارت زندگی و حرفه ای به نوسوادان آموزش داده می شود

رئیس اداره نهضت سواد آموزش چناران، با بیان اینکه مهارت زندگی و حرفه ای به نوسوادان آموزش داده می شود، گفت: ‌میزان با سوادان در شهرستان از 45 درصد در گروه سنی 10 تا 49 سال به بیش از 98 درصد ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از چناران، براتعلی رزم آرا، رئیس اداره نهضت سواد آموزش چناران، صبح امروز(13دی) در همایش سالگرد تاسیس نهضت در این شهرستان گفت:‌ در حال حاضر یکهزار و 188 نفر در کلاس های مقدماتی ـ‌تکمیلی و پایانی تحت پوشش قرار دارند و امیوارم تا پایان سال جشن شکرگزاری با سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال را در سطح شهرستان برگزار کنیم.


وی خاطر نشان ساخت: تاکنون در سطح 192 روستای شهرستان این جشن برگزار و لوح افتخار و تندیس سواد آموزی در مساجد نصب شده است.


وی افزود:‌90 کتابخانه محلی هم در سطح 90 روستای شهرستان با 25 هزار جلد کتاب برای ارتقای سطح آگاهی ها و جلوگیری از بازگشت بی سوادی برای این افراد پیش بینی شده و به تازگی هم 15 نوع مهارت در قالب لوح فشرده آموزشی برای این کتابخانه ها ارسال شده است.


گفتنی است، در پایان این همایش که در محل سالن اجتماعات خواجه نظام الملک برگزار شد از 5 آموزشیار موفق در زمینه اجرای مسابقات قربان تا غدیر، ‌گروه های پیگیر اقدام پ‍ژوهشی و خواندن با خانواده تجلیل شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 9673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha