اجرای طرح آموزش اولیای بی سواد در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح آموزش اولیای بی سواد و دانش آموزان در استان مرکزی خبر داد.

خیر الله مینایی، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت امر سواد آموزی در بین افراد جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: در سال جاری طرح آموزش اولیای بی‌سواد و دانش‌آموزان از سوی این معاونت ترتیب داده شده است.


وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار چهار هزار و 773 اولیای بی‌سواد در استان وجود دارد، افزود: در این راستا برای آموزش این افراد کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ شده است تا اقدامات لازم برای باسواد شدن آنها را به عمل آورند.


مینایی همچنین از اجرای طرح آموزش بی سوادان کمتر از بیست سال را از برنامه های سال جاری این نهاد دانست و بیان کرد: طرح آموزش بی‌سوادان کمتر از بیست سال در قالب سه گروه کودکان کار، بچه‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و جوانان و نوجوانان دارای معلولیت جسمی برگزار می شود.


معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: برای این گروه از بی‌سوادان، فرد آموزش‌دهنده به منزل شخص بی سواد فرستاده می شود و حق‌الزحمه آن‌ها نیز ده درصد نسبت به بقیه افزایش دارد.

 

وی با اشاره به طرح پایگاه ثابت سوادآموزی که در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: آمار بی‌سوادی در استان کاهش پیدا کرده اما، با وجود فرهنگ‌سازی‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیم.


این مقام مسئول توان علمی و انگیزه بزرگسالان را با چالش ها و مشکلاتی همراه دانست و گفت: هنوز برخی افراد به سواد علاقمند نبوده و انگیزه کافی برای این کار راندارند.


مینایی ادامه داد: تقاضای اجتماعی و درخواست برای آموزش وجود ندارد و همین مشکلات، امر ریشه‌کنی بی‌سوادی را طولانی کرده است در صورتی که اگر استقبال کنند ظرف یکی دو سال بی‌سوادی در استان کاملاً محو‌ می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 373065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha