برنامه های فرهنگی و قرآنی راهی برای توسعه فرهنگ در بین دانش آموزان است

خبرگزاری شبستان: کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی و قرآنی در بین دانش آموزان راهی برای توسعه فرهنگ دینی در بین این عزیزان است.

محمد حسن داوود آبادی، کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با اشاره به اهمیت برپایی فعالیت های فرهنگی و قرآنی و آموزشی در بین دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برپایی اینگونه برنامه ها راهی موثر در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی است.
 

وی با اشاره به اینکه این اداره همواره در راستای برپایی برنامه های فرهنگی در بین دانش آموزان تلاش کرده است، افزود: سال گذشته بیش از چهار هزار و 200 دانش آموز ناحیه دو اراک در مسابقات فرهنگی این اداره مشارکت داشتند.


کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با اشاره به اینکه این تعداد شرکت کننده دانش آموز مقطع سوم ابتدایی تا پیش دانشگاهی این ناحیه بودند، اضافه کرد: شرکت کنندگان در مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با هم به رقابت پرداختند.
 

داوود آبادی با بیان اینکه پس از پایان این مسابقات یک هزار و 150 نفر دانش آموز دختر و پسر موفق به کسب رتبه برتر رشته های مختلف شدند، بیان کرد: از این تعداد 550 نفر پسر و 600 نفر دختر بودند.
 

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از برنامه های فرهنگی ادامه داد: مسابقات فرهنگی برگزار شده در بخش های ادبی، فرهنگی، هنری و قرآنی بود که در بخش ادبی شامل رشته های شعر و داستان، نمایشنامه نویسی و مشاعره برگزار شد.
 

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه دو اراک ادامه داد: این مسابقات در بخش فرهنگی نیز شامل سرود، نمایش صحنه ای، نمایش عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی، شاهنامه خوانی و در بخش هنری شامل خوشنویسی با خط تحریری، نستعلیق، نقاشی با رنگ روغن و آب مرکب، طراحی با ذغال، مداد، مداد رنگی، ماژیک و مداد شمعی در 2 نوبت برگزار شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 379239

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha